انتقام سختی از تروریست‌های حادثه شاهچراغ(ع) گرفته می‌شود
کد خبر: 4163290
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
خواجه امیری:

انتقام سختی از تروریست‌های حادثه شاهچراغ(ع) گرفته می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: قطعاً از کسانی که اینگونه مزدورانه مردم خداجو را مورد عملیات تروریستی قرار می‌دهند به لطف الهی و نیروهای مسلح انتقام سختی گرفته خواهد شد و آن روز دیر نیست.

امیر مهدی خواجه امیری، معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نماز جمعه شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، امیر مهدی خواجه امیری، معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز، 27 مردادماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن گرامیداشت یاد شهدا، حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را محکوم کرد.

وی تأکید کرد: قطعاً از کسانی که اینگونه مزدورانه مردم خداجو و مردمی که برای ادای نماز و ادای احترام به اماکن مذهبی آمده‌اند را مورد عملیات تروریستی قرار می‌دهند به لطف الهی و نیروهای مسلح انتقام سختی گرفته خواهد شد و آن روز دیر نیست.

خواجه‌امیری همچنین با اشاره به در پیش‌رو بودن پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی، گفت: وزارت دفاع ۵ قرارگاه برای خدمات‌رسانی زائران اربعین اختصاص داده است که در مناطق مختلف می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش‌‌رو بودن روز صنایع دفاعی، تصریح کرد: در تقویم کشورمان31 مردادماه به‌نام روز صنایع دفاعی نامگذاری شده است.

وی با یادآوری برخی از دستاوردهای این عرصه اظهار کرد: نگاه رهبر معظم انقلاب برای تولید داخلی و بومی‌سازی و نگاه به داخل بود که سبب شد که صنعت دفاعی راه رشد و پیشرفت خود را پیدا کند و در واقع روز صنعت دفاعی روز جهاد صنعت دفاع است که براساس دکترین نظامی پشیبانی نیروهای مسلح را انجام می‌دهند. 

خواجه امیری برخی از دستاوردهای این عرصه را برشمرد و افزود: یکی از جدیدترین موارد صنعت دفاعی ساخت ناوشکن دنا بود که در طول ۸ ماه دور دنیا ماموریتشان انجام دهند بدون اینکه کوچکترین کمکی از کشورهای دیگر بگیرند. ناوشکن دنا با افتخار این ماموریت را انجام دادند و نشان دادند که ساخت ایران چگونه می‌تواند در عرصه جهانی ابراز قدرت کند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به دستاوردهای موشکی، پهپادی و پدافندی این وزراتخانه، اظهار کرد: وزارت دفاع با تولید محصولات جدید براساس اقدام بازدارندگی که ما باید برای دفاع و مقابله با تهاجم دشمن توانمندی رزمی را همواره ارتقا دهیم و نقش وزارت دفاع خود را برای امنیت پایدار نشان داده است.

وی با یادآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص مقابله با دشمنان، گفت: باید همواره روی مؤلفه‌های ارتقای تجهیزات کار کنیم و در شرایط فزاینده تهدیدات دشمن برای کاهش قدرت دفاعی علی‌رغم تهدید خرابکاری صنعتی  ترور دانشمندان و تهاجم مستقیم و حتی جاسوسی نتوانستند جلوی پیشرفت صنایع دفاعی ما را بگیرند و زمانی که حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند اما امروز در نمایشگاه مسکو کشورهای دیگر استقبال زیادی از محصولات دفاعی ما کردند. 

خواجه امیری همچنین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع نیروهای سپاه که ما شیب تند را عبور کردیم و به قله‌ها نزدیک شدیم ولی نباید به توانمندی‌ها مغرور شویم، افزود: باید با کار شبانه‌روزی و با شوق و امید در بخش‌های مختلف حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز قابلیت‌های صنعت دفاعی پاسخگوی نیازهای نیروهای مسلح در عرصه‌‌های مختلف است به برخی از آنها از جمله در حیطه موشکی، بالستیک و کروز، رزم دریایی هوایی و زمینی و فضایی، دفاع سایبری، جنگ ترکیبی جنگ الکترونیک و موارد مشابه اشاره کرد و نمونه‌های انجام شده که تجهیزاتش توسط وزارت دفاع را نام برد.

معاون وزیر دفاع در ادامه بر تعامل و ارتباط نخبگان دانشجویی با وزارت دفاع تأکید کرد و گفت: دانشگاهیان توجه کنند برای تعامل با نخبگان و وزارت دفاع سازوکارهایی دیده شده است از جمله حمایت از پروژه‌های دانشجویی که می‌توان از این طریق ارتباطات را گسترش داد.

انتهای پیام
captcha