اخلاق‌مداری شهدا را تبیین کنیم
کد خبر: 4162773
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
استقلال:

اخلاق‌مداری شهدا را تبیین کنیم

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه شهید «غلام‌عباس عباسی» یکی از شهدایی است که به اخلاق‌مداری و مردم‌داری شهرت زیادی داشت، خواستار ترویج و تبیین سیره شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شد.

دیدار رئیس جهاددانشگاهی فارس با خانواده شهید غلام‌عباس عباسی، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، در پی به شهادت رسیدن دو نفر در حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، دکتر امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس به همراه جمعی از معاونان و مدیران این نهاد امروز، 24 مردادماه به دیدار خانواده شهید «غلام‌عباس عباسی»، یکی از شهدای این حادثه رفت.

رئیس جهاددانشگاهی فارس در این دیدار ضمن تکریم مقام شامخ شهدا گفت: دیدار با خانواده شهدا یک توفیق است و خوشا به سعادت کسانی که بهترین عاقبت یعنی شهادت نصیبشان شده است.

وی با تأکید بر ضرورت الگوبرداری از سیره شهدا تصریح کرد: شهدا همگی از اولیای الهی هستند که برای دستیابی به فوز عظیم شهادت انتخاب شدند لذا باید در زندگی خود از سیره آنان الگوبرداری کنیم.

استقلال با اشاره به اینکه شهید عباسی یکی از شهدایی است که به اخلاق‌مداری و مردم‌داری شهرت زیادی داشت، خواستار ترویج و تبیین سیره شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شد.

نوش‌آفرین عباسی، همسر شهید «غلامعباس عباسی» نیز در این دیدار گفت: همسرم همیشه آرزوی شهادت داشت و بزرگترین آرزوی زندگیش همیشه همین بود. 

وی یادآور شد: همسرم در 8 سال دفاع مقدس حضور داشت و بعد از آن همواره غبطه می‌خورد که از قافله شهدا جا مانده است و همواره دعا می‌کرد که به این سعادت دست یابد. 

عباسی با یادآوری وقایع روز حادثه گفت: شامگاه یکشنبه، ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ وقتی خبر حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) را شنیدم، مطمئن بودم که همسرم در این حادثه به شهادت رسیده است.

وی با بیان اینکه همسرم همان روزی که به سمت حرم می‌‎رفت، نورانیت خاصی داشت و گویا به دلش افتاده بود که این دیدار آخر است، گفت: همسرم بسیار فرد مهربانی بود و این اخلاق را برای همگان داشت.

همسر شهید عباسی با یادآوری اینکه همسرم آنقدر به شهادت علاقه داشت که وقتی خبر حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در 4 آبان سال 1401 شنید، خادم افتخاری حرم شد، گفت: همسرم وقتی برای خادم شاهچراغ (ع) قبول شده بودند بسیار خوشحال بودند و به همه شیرینی دادند.

عباسی تصریح کرد: بسیار ناراحت هستم که همسرم را از دست دادم اما از یک طرف بسیار خوشحالم که پدر فرزندانم به آرزویش رسید و برای کشورش افتخار آفرید.

علی عباسی، فرزند شهید عباسی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: پدرم از کودکی علاقه فراوانی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داشت و همیشه خود را خادم اهل بیت(ع) می‌دانستند.

یادآور می‌شود، شهید غلام‌عباس عباسی، یکی از بازنشستگان سپاه بود که به عنوان خادم افتخاری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خدمت می‌کرد و در حمله تروریستی 22 مردادماه این حرم مطهر به فوز عظیم شهادت دست یافت.

انتهای پیام
captcha