شهید حادثه حرم شاهچراغ(ع) که بود
کد خبر: 4162488
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

شهید حادثه حرم شاهچراغ(ع) که بود

شهید غلام‌عباس عباسی، شهید حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شامگاه یکشنبه، 22 مردادماه بود.

شهید غلام‌عباس عباسی، حادثه حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، شهید غلام‌عباس عباسی رزمنده، آزاده و جانباز ۵۰ درصد دفاع مقدس بود که همیشه آرزوی شهادت در دل و جان داشت. وی متولد ۱۰ مهر ۱۳۳۳ در روستای سفلای شهرستان خرامه بود.
وی در خانواده‌ای مذهبی متولد شد و دو برادر و سه خواهر داشت. پدرش کشاورز بود و از این راه به گذران زندگی می‌پرداخت. شهید غلام‌عباس عباسی پس از تحصیل در مقطع راهنمایی برای کمک به گذران زندگی به همراه پدرش به کشاورزی مشغول شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دی ماه سال ۱۳۶۰ وارد سپاه شد و برای دفاع از میهن اسلامی عازم جبهه شد.
شهید غلام‌عباس عباسی در دوران دفاع مقدس در تیپ ۵۶ یونس در واحد آماد و پشتیبانی خدمت کرد و در عملیات‌های مختلف چون والفجر ۸ حضور داشت.

این شهید گرانقدر در پشت جبهه نیز در زمینه جمع آوری کمک‌های مردمی به جنگ در نقاط مختلف فعالیت داشت و کار برای خدا را افتخاری برای خود می‌دانست. پس از پایان جنگ تحمیلی وی در ناحیه مقاومت سپاه خرامه خدمت کرد و در سال ۱۳۸۲ به افتخار بازنشستگی از سپاه پاسداران نائل شد.
فعالیت در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان های خرامه و شیراز همچون شرکت در اردوهای جهادی، خدمت به محرومین در روستا و خادمی افتخاری حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) از جمله فعالیت‌های فرهنگی وی محسوب می‌شود.
این شهید گرانقدر که سال‌ها آرزوی شهادت در دل و جان داشت در غروب یکشنبه، ۲۲ مرداد در حالی که لباس خادم افتخاری حرم حضرت احمدبن موسی(ع) به تن داشت در حمله تروریستی دشمنان کوردل به این حرم مطهر مورد اصابت گلوله قرارگرفت و به شهادت رسید.

یادآور می‌شود، مرحوم ابراهیم عباسی برادر بزرگوار این شهید گرانقدر نیز آزاده و جانباز ۵۰ درصد دفاع مقدس بود که ۲ فروردین سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین بر اثر موج انفجار و ترکش از نواحی پای راست و چپ، سر، گوش، کمر، چشم و داخلی مجروح شد و به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد و مدت بیش از ۸سال از عمر خود را در زندان های رژیم بعث عراق سپری کرد.

انتهای پیام
captcha