از ورود لایه دوم حفاظت حرم شاهچراغ(ع) تا ناکامی تروریست
کد خبر: 4162288
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
اطلاعات جدید از حادثه تروریستی امروز شاهچراغ

از ورود لایه دوم حفاظت حرم شاهچراغ(ع) تا ناکامی تروریست

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: در حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، 4 نفر از عوامل انتظامات و خدام ورودی مجروح و به شهادت رسیدند.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس دقایقی پیش در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه خبر گفت: در حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، 4 نفر از عوامل انتظامات و خدام ورودی مجروح و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه 8 تیر به سمت اتاق نگهبانی شلیک شده است، افزود: بعد از حمله تروریستی حادثه حرم مطهر شاهچراغ(ع)، لایه دوم حفاظتی وارد عمل شده و بلافاصله فرد مهاجم دستگیر می‌شود.

بوعلی با تصریح اینکه برای کسب اطلاعات دقیق‌تر این حادثه باید به صورت فنی بررسی شود، گفت: آنچه مسلم است این حادثه، تروریستی است. فرد تروریست، دارای 8 خشاب جنگی یعنی 240 تیر جنگی بوده است که موفق به شلیک 11 تیر می‌شود و از آن 11 تیر، 8 تیر فقط به سمت اتاق نگهبانی شلیک شده است.

فرمانده سپاه فجر فارس با یادآوری اینکه 4 نفر از زائران هم مجروح شده‌اند، گفت: از مصدومان حادثه دو نفر نیاز به عمل دارند و بقیه مجروحان خیلی وضعیت حادی ندارند.

وی با اشاره به شیوه اجرای این حمله تروریستی گفت: آنچه از شواهد بر می‌آید، این حادثه مانند حادثه قبلی و با همان شگرد موقع اذان مغرب و با توجه به شلوغی جمعیت انجام شده است؛ به خصوص اینکه در حادثه امشب، حمله از سمت بازار بوده است چون موقع اذان، اوج شلوغی بازار است. در این حادثه هم مانند حادثه قبلی تروریست از درب ورودی شروع به تیراندازی می‌کند و مستقیماً نگهبانان درب ورودی را مورد حمله قرار می‌دهد.

بوعلی تصریح کرد: بعد از این اتفاق، هم نیروهای فراجا و هم نیروهای امنیتی در سطح شهر و اطراف حرم مستقر شدند و تمام درب‌های حرم کنترل شدند؛ البته شایعه شده بود که حمله در حرم‌های مجاور هم بوده است اما چنین چیزی نبوده است و اکنون شرایط حرم عادی است. بسیاری از زوار در حال تردد هستند و مسئله خاصی نداریم و آرامش کاملاً برقرار است و آنچه وظیفه نیروهای امنیتی است، در حال انجام است.

وی گفت: 4 نفر از مصدومان در بدو ورود تروریست به حرم مصدوم شده‌اند که یک نفر از آنان که بازنشسته سپاه فجر و خادم افتخاری حرم مطهر بوده، به شهادت رسیده است و 4 نفر دیگر از مصدومان هم از زائران بوده‌اند که به 3 نفر از آنان تیر اصابت کرده است.

فرمانده سپاه فجر فارس تأکید کرد:‌ به طور کلی این حادثه 8 مجروح داشته است که 6 نفر از آنان تیر خوردند و دو نفر مصدوم شدند یکی از این دو نفر ناراحتی قلبی داشته و حمله قلبی کرده و یک نفر هم از عوامل انتظامی بوده است که وقتی تروریست را دستگیر می‌کند، خود را بر روی آن می‌اندازد و مصدوم می‌شود.

بوعلی با بیان اینکه اکنون وضعیت شهر و حرم عادی و تحت کنترل است و نیروهای امنیتی و فراجا مقتدرانه حضور دارند، گفت: همانطور که در خبرها اشاره شد فرد تروریست در همان بدو ورود، کمترین فرصت برای تیراندازی به سمت زوار داشت و بیشترین حمله به درب ورودی حرم بوده است.

وی با تصریح اینکه برای حرم مطهر لایه‌های مختلف دفاعی در نظر گرفته شده است که این فرد تروریست بعد از حمله به لایه اول، توسط لایه دوم امنیتی دستگیر شده است، گفت: فرد تروریست موفق به شلیک 11 تیر می‌شود که البته 10 تیر شلیک می‌کند و یک تیر دیگر در اسلحه جنگی کلاش گیر می‌کند و شلیک نمی‌شود و از این تعداد 8 تیر به سمت اتاق نگهبانی بوده است و تنها به 3 نفر از زائرانی که در راهروی ورودی حرم بوده‌اند، تیر اصابت می‌کند.

بوعلی در پاسخ به اینکه این حمله توسط چه کسانی انجام شده است، گفت: بر اساس شواهد برآوردمان این است که کار داعش است که البته خودشان هم مسئولیت قبول کردند و جنایتی به این شکل که انجام شد، قطعاً فقط از دست یک گروه جنایتکاری مانند داعش بر می‌آید زیرا برای آنان مردم عادی مهم نیستند.

فرمانده سپاه فجر فارس تأکید کرد: هدف داعش حمله به مردم عادی است چرا که وقتی از گیت نگهبانی عبور می‌کند دقیقاً با مردم عادی روبه‌رو می‌شود و این اوج خباثت این گروهک تروریستی را نشان می‌دهد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس هم در تشریح آخرین وضعیت مصدومان حادثه حرم گفت: 5 نفر از مجروحان حادثه در بیمارستان نمازی هستند که حال 2 نفر از آنان وخیم است و هم‌اکنون در اتاق عمل هستند و حال سه نفر دیگر نسبتاً خوب است. 3 مجروح دیگر نیز به بیمارستان مسلمین منتقل شد که یکی از آنان به شهادت رسید و دو نفر مجروح دیگر حال خوبی دارند.

وی در پاسخ به اینکه حرم شاهچراغ(ع) چه زمانی بازگشایی می‌شود، گفت: بعد از این مصاحبه جلسه شورای تأمین برگزار می‌شود و امیدواریم تصمیم این شود که امشب درب‌های حرم باز شود.

انتهای پیام
captcha