برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) به صورت عادی اجرا می‌شود
کد خبر: 4162283
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹

برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) به صورت عادی اجرا می‌شود

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با بیان اینکه اکنون شرایط حرم مطهر امن و پایدار است، گفت: و برنامه‌های حرم به صورت عادی انجام می‌شود و سعی می‌شود نماز جماعت صبح حرم مطهر و سایر برنامه‌ها هم به موقع اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) دقایقی پیش در گفت‌وگوی تلفنی با صدا و سیمای فارس گفت: فرد مهاجم تلاش کرد از باب‌المهدی وارد حرم شود و با پایمردی نیروها زمین‌گیر شد و متأسفانه برخی زائران حرم در این حادثه زخمی شدند و یک نفر هم به شهادت رسید.

وی افزود: حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، قطب معنوی و قطب دینی شهر شیراز و جنوب کشور و به تعبیر رهبری سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی است و با توجه به خنک شدن هوای شیراز موج عظیمی از زوار از سراسر کشور به ویژه جنوب کشور این روزها به زیارت این بارگاه منور مشرف شده‌اند و از این بابت فضا کاملا خوب و معطری است.

کلانتری تصریح کرد: امروز عصر کاروان پیاده‌ای از شهرستان فیروزآباد به حرم شاهچراغ(ع) رسیدند و مورد استقبال خوب خدام قرار گرفتند. قطعاً حرکت‌های این چنینی برای اینکه هم انتقام بگیرند از محبان اهل بیت و هم چنین برنامه‌هایی را تحت‌الشعاع قرار دهند، چنین جنایتی را مرتکب شدند.

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تصریح کرد: البته حرم به لحاظ امنیتی و حفاظت‌های درونی و بیرونی اکنون در موقعیت پایدار است و امنیت برقرار شده است و اکنون وضعیت حرم عادی است و برنامه‌های حرم به صورت عادی انجام می‌شود و سعی می‌شود نماز جماعت صبح حرم مطهر و سایر برنامه‌ها هم به موقع اجرا شود.

خوبیاری، معاون امداد جمعیت هلال احمر فارس نیز در این رابطه گفت: بلافاصله بعد از وقوع حادثه، تیم‌های واکنش سریع هلال احمر به حرم مطهر اعزام کردیم و در مجموع 4 تیم امدادی خودرویی و 6 تیم موتوری اعزام شد.

وی با بیان اینکه در اولین لحظات حادثه، نیروهای هلال احمر اینجا بودند و نسبت به اعزام مجروحان اقدام کردند، افزود: اکنون وضعیت حرم به حالت عادی در آمده است.

انتهای پیام
captcha