اختتامیه نهمین دوره طرح ملی «رحله» در ۹ استان برگزار می‌شود
کد خبر: 4161314
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

اختتامیه نهمین دوره طرح ملی «رحله» در ۹ استان برگزار می‌شود

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از برگزاری اختتامیه نهمین دوره طرح ملی «رحله» در روز ۳۱ مردادماه در ۹ استان و ۳۰ شهرستان کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌‌الاحزان حضرت زهرا(س)حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه تابستان جاری نهمین دوره طرح ملی «رحله» برگزار شد، گفت: این طرح به‌ مدت دو ماه هر ساله در ایام تابستان برگزار می‌شود.

وی افزود: از آنجا که این مؤسسه دوره‌های شبانه‌روزی حفظ یک‌ ساله قرآن کریم را اجرا می‌کند و دوره آزمایشی آن هم مانند طرح رحله طی دو ماه تابستان اجرا می‌شود، لذا متقاضیان این دوره‌ها نیز به نوعی قرآن‌آموزان طرح ملی رحله محسوب می‌شوند.

شاهسونی تصریح کرد: با احتساب مراکز شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن به طور کلی این طرح در تابستان جاری در 34 مرکز در 9 استان و 30 شهرستان کشورمان اجرا شد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشورمان زمان برگزاری اختتامیه این دوره از طرح ملی رحله را 31 مردادماه جاری اعلام کرد و افزود: هر مرکز به صورت جداگانه طی روزهای پایانی مردادماه آزمون نهایی خود را اجرا کرده و در تاریخ مذکور به‌صورت همزمان اختتامیه در 34 مرکز اجرا خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه این طرح از 18 تیرماه آغاز شد، گفت: در طرح ملی رحله یک هزار و 414 نفر و در طرح حفظ شبانه‌روزی یک ساله قرآن کریم یک هزار و 194 نفر از نقاط مختلف کشورمان و حتی کشورهای دیگر ثبت‌ نام کردند.

شاهسونی بیان کرد: تفاوتی که امسال طرح ملی رحله نسبت به طرح‌های سال‌های قبل داشت، این بود که در سال‌های گذشته این طرح به‌منظور حفظ جزء 30 و یک و دو قرآن کریم برگزار می‌شد اما امسال حفظ 3 جزء اول قرآن کریم یا حفظ کل سوره بقره اجرا می‌شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در پایان یادآور شد: از 34 مرکز مذکور، 32 مرکز مربوط به آقایان و 2 مرکز مربوط به بانوان بوده است که البته مرکز بانوان مربوط به مرکز حفظ شبانه‌روزی یکساله قرآن کریم است زیرا به‌طور کلی طرح ملی رحله تنها برای آقایان اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha