روایت یازدهم ستاره‌های شهر به «عباس همه دوران‌ها» رسید
کد خبر: 4156031
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

روایت یازدهم ستاره‌های شهر به «عباس همه دوران‌ها» رسید

روایت یازدهم سلسله برنامه‌های ستاره‌های شهر که به‌منظور شهدای استان فارس اجرا می‌شود، به شهید عباس دوران و با عنوان «عباس همه دوران‌ها» اختصاص یافته است.

روایت یازدهم ستاره‌های شهر، شهید عباس دوران، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، روایت یازدهم سلسله برنامه‌های ستاره‌های شهر که به‌منظور شهدای استان فارس اجرا می‌شود، به شهید عباس دوران و با عنوان «عباس همه دوران‌ها» اختصاص یافته است.

این برنامه به‌همت انجمن روایان دفاع مقدس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس در تاریخ یکشنبه، اول مردادماه سال جاری از ساعت 9:30 در تالار حافظ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اجرا خواهد شد که نهادهای مختلفی نیز در اجرای آن مشارکت و همراهی دارند.

شهید سرلشکر خلبان، عباس دوران یکی از شهدای شاخص دوران دفاع مقدس از استان فارس است که در ماه‌های آغازین جنگ ایران و عراق نقش مهمی در بمباران اهداف دشمن عراقی ایفا کرد و در دو سال اول جنگ بیش از ۱۲۰ عملیات و پرواز برون مرزی موفق داشت. این شهید بزرگوار در عملیات بغداد در خاک عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بر اساس داستان آخرین روزهای زندگی و واپسین مأموریت دوران، دو فیلم سینمایی با نام‌های عبور از خط سرخ (سال ۱۳۷۴) و خلبان (سال ۱۳۷۶) به کارگردانی جمال شورجه ساخته شده‌است و برای بزرگداشت یاد وی، بزرگراهی در شرق تهران و همچنین پایگاه هفتم شکاری در شیراز به نامش نام‌گذاری شده‌است.

انتهای پیام
captcha