تلاش مجلس برای فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای رونق تولید
کد خبر: 4155259
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

تلاش مجلس برای فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای رونق تولید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با یادآوری شعار سال گفت: در کمیسیون‌های جهش تولید و برنامه و بودجه تلاش بر این بوده است که بسترها و زمینه‌های مناسبی را برای فعالیت بیشتر در حوزه تولید فراهم کنیم.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی امروز، 24 تیرماه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس گفت: جهت‌گیری مجلس به این سمت بوده است که اگر جایی مزاحمت‌ها یا خلأ قانونی وجود دارد را پر کند.

وی افزود: در شرایط کنونی که طرح‌ها و قوانین مختلف از جمله قانون طرح تأمین مالی و زیرساخت‌ها در دستور کار مجلس است جای بسی خوشحالی است که از پیشنهادات مشخص فعالان اقتصادی در این زمینه بهره ببریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون‌های جهش تولید و برنامه و بودجه تلاش بر این بوده است که بسترها و زمینه‌های مناسبی را برای فعالیت بیشتر در حوزه تولید فراهم کنیم.

قادری تصریح کرد: همچنین در کمیسیون جهش تولید با تصویب قانون اصلاح ماده یک و ۷ اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کارها سعی کرده‌ایم و در زمینه مانع‌زدایی از واحدهای تولیدی تلاش کنیم.

وی بیان کرد: تلاش شده است تا از طریق نظارت‌های پسینی عمل نظارت تعطیل نشود ولی سرعتی را در انجام کارها و فعالیت‌ها داشته باشیم. خوشبختانه بر اساس اطلاعاتی که وزارت اقتصاد داده تاکنون حدود ۶۸درصد از کسب و کارها کمتر از ۲۴ یا ۴۸ ساعت با بارگذاری مدارک مجوزشان صادر شده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تصویب قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها تأکید کرد و گفت: این قانون در دستورکار مجلس است. ماده اول این قانون تصویب شده و قرار است هفته آینده ادامه تصویب این قانون در مجلس پیگیری شود.

وی اظهار کرد: در زمینه بازار سرمایه و استفاده از منابع خارجی با بهره‌گیری از تضمین‌های دولتی، تضمین‌های شرکتی و بانکی ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده است. در بحث آژانس‌های تحت سرمایه‌گذاری خارجی و در زمینه استفاده از آورده‌ها و داشته‌های سرمایه گذاران هم کارهای خوبی در این طرح پیش‌بینی شده و امیدواریم تا هفته آینده بتوانیم این طرح را در مجلس مصوب کنیم.

قادری با بیان اینکه در کمیسیون برنامه و بودجه هم طرحی را مصوب کردیم و درصد هستیم این مصوبات را در قالب لایحه الحاق به قانون تبدیل کنیم، گفت: همچنین بحث راه‌اندازی شهرک‌های صنفی، تولیدی، توزیعی و صنفی خدماتی و اعطای تسهیلات برای آن‌ها را دنبال می‌کنیم و در تلاش هستیم مزایایی که برای شهرک‌های صنعتی دولتی در نظر گرفته‌ایم برای شهرک‌های صنعتی غیردولتی هم قایل شویم.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: در تلاش هستیم تا شرایطی برای توسعه شهرک‌های مختلف از جمله شهرک‌های گلخانه‌ای فراهم کنیم. امیدواریم بتوانیم ظرفیت‌های ایجاد و این فرصت را فراهم کنیم تا بخش خصوصی فعال‌تر و با امکانات بیشتری در حوزه‌های مختلف اقتصادی ورود کند.

انتهای پیام
captcha