امام دهم، هادی گمراهان از ضلالت بود
کد خبر: 4152599
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱

امام دهم، هادی گمراهان از ضلالت بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرون با بیان اینکه از میان القاب فراوان امام دهم، «هادی» از درخشش خاصی نسبت به بقیه القاب برخوردار است، گفت: فرزند امام جواد(ع)، هادی امت، هادی گمراهان از ضلالت و بنا به گفته رسول خدا (ص) هادی به سوی خدا بود.

حجت الاسلام والمسلمین رسول محمدی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرونبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول محمدی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرون امروز،‌13 تیر در جمع کارکنان این ناحیه، ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت و تبریک میلاد امام هادی(ع)، با اشاره به فلسفه وجودی انبیا و امامان معصوم، گفت: اهل بیت(ع) با هدف رسیدن به قرب الهی در راه هدایت بندگان خدا گام بر می‌داشتند. 

وی با بیان اینکه از میان القاب فراوان امام دهم، «هادی» از درخشش خاصی نسبت به بقیه القاب برخوردار است، گفت: فرزند امام جواد(ع)، هادی امت، هادی گمراهان از ضلالت و بنا به گفته رسول خدا (ص) هادی به سوی خدا بود.

محمدی با اشاره به اینکه امام هادی (ع) دومین امام تشیع است که در سن کودکی به امامت رسید، ادامه داد: امامت آن حضرت بر دشمنان اهل بیت (ع) خاصه حاکمان عباسی بسیار سخت و گران آمد بنابراین از همان روز‌های نخستین سعی در جداسازی امام از امت داشتند.

وی افزود: امام هادی (ع) از روزی که به اجبار در سامرا اقامت کردند، هجده سال تحت نظارت و مراقبت شدید مزدوران حکومت عباسی‌ها قرار گرفتند لذا با وجود این کنترل شدید، ایشان هرگز دست از هدایت امت اسلامی به ویژه پیروان و شیعیان برنداشت و نقش هدایت خود را با شدت بیشتری ایفا کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرون در ادامه در خصوص اهمیت برپایی مراسم در دهه امامت و ولایت و عید غدیر نکاتی را با توجه به احادیث و روایات بیان کرد. 

انتهای پیام
captcha