تمام نهادها در اجرای قانون صیانت از جمعیت همکاری کنند
کد خبر: 4151688
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

تمام نهادها در اجرای قانون صیانت از جمعیت همکاری کنند

استاندار فارس با بیان اینکه کارنامه‌ عملکردی همه سازمان‌ها در خصوص اجرای قانون صیانت از جمعیت به صورت ماهانه برای دستگاه‌ها ارسال شود و عدم اجرای کامل و صحیح قانون، مطالبه شود، گفت: همه نهادها پایِ کارِ اجرای این قانون باشند.

شورای هماهنگی ثبت احوال استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 10 تیرماه در شورای هماهنگی ثبت احوال استان، به ۴ رسالت اصلی سازمان ثبت احوال اشاره کرد و گفت: ثبت ولادت و وفات، ثبت ازدواج و طلاق، چهار وظیفه اصلی سازمان ثبت احوال است.

وی افزود: آمارهای مربوط به کاهش ازدواج، افزایش طلاق، تاخیر در فرزندآوری نشان‌دهنده‌ کم‌توجهی به قانون جوانی جمعیت است که باید زمینه‌های اجرای این قانون و عمل به مُرّ آن، در تمام سازمان‌ها ایجاد شود.

 استاندار فارس تصریح کرد: کارنامه‌ عملکردی همه سازمان‌ها در خصوص اجرای قانون صیانت از جمعیت به صورت ماهانه برای دستگاه‌ها ارسال شود و عدم اجرای کامل و صحیح قانون، مطالبه شود؛ همه نهادها پایِ کارِ اجرای این قانون باشند.

ایمانیه با تأکید بر اینکه همه اسامی انتخاب شده برای فرزندان قابل احترام هستند، گفت: الگوها و افتخارات ملی و مذهبی فراوانی در تاریخ و گذشته ایرانیان وجود دارد که می‌توان برای نامگذاری فرزندان انتخاب شود.

وی تأکید کرد متولی اصلاح وضع موجود، مدیران کل دستگاه‌ها و نهادهای استانی هستند؛ هر کدام به سهم خود نسبت به اصلاح وضع موجود اقدام کنند.

استاندار فارس در پایان بر ضرورت هوشمندسازی در ارائه خدمات ثبت احوال تاکید کرد و افزود: با صدور الکترونیکی اسناد ولادت و وفات و سایر امور مربوط با حوزه ثبت احوال، علاوه بر شفافیت، تسریع در انجام امورات مردم را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha