برپایی المپیاد شایستگی در مدارس فارس
کد خبر: 4151680
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

برپایی المپیاد شایستگی در مدارس فارس

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار و دانش آموزش و پرورش فارس از برگزاری المپیاد شایستگی در مدارس این استان خبر داد و گفت: منتخبین این المپیاد به مسابقات ملی مهارت راه پیدا خواهند کرد.

المپیاد دانش‌آموزیبه گزارش ایکنا از فارس، یحیی علیرضاپور، رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس امروز، 10 تیرماه در جلسه کمیته راهبردی کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی استان گفت: در جشنواره دست‌سازه‌ها و خلاقیت‌های هنرجویان و هنرآموزان که از طریق ارسال آثار در سامانه «الف تا» صورت گرفت، استان فارس با انتخاب ۱۹ اثر با فاصله از سایر استان‌ها،به رتبه اول کشور دست یافت.

وی تصریح کرد: در همین راستا 19 اثر برتر هنرجویان فارس در جشنواره مذکور در نمایشگاه بین‌المللی در تهران به نمایش گذاشته خواهد شد.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: المپیاد شایستگی‌ در حال برگزاری است و منتخبین در این المپیاد، به مسابقات ملی مهارت کشوری معرفی می‌شوند.

علیرضاپور همچنین گفت: ایجاد دو واحد آموزشگاهی هنرستان جوار و دو هنرستان وابسته در استان فارس در دست پیگیری است.

سیدکاظم حسینی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: مدارس غیر دولتی در راستای جذب نیروی تربیت بدنی با ارسال درخواست به اداره آموزش و پرورش مربوطه اقدام کنند.

وی افزود: در بحث ایجاد فضاهای ورزشی در مدارس اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باید بیش از پیش با معاونت تربیت بدنی و سلامت هماهنگ شود تا فضاهای ورزشی متناسب با اقلیم مناطق احداث شود.

حسینی تصریح کرد: با توجه به ایجاد سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ضروری است دستورالعمل برنامه‌های تربیت بدنی ویژه کودکان زیر شش سال تدوین شود.

انتهای پیام
captcha