افزایش گرایش دانش‌آموزان فارس به تحصیل در رشته معارف اسلامی
کد خبر: 4151678
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

افزایش گرایش دانش‌آموزان فارس به تحصیل در رشته معارف اسلامی

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه و دوم نظر آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در دستور کار قرار دارد، گفت: با توجه به سیاست‌های توسعه متوازن رشته‌ای شاهد هستیم که گرایش دانش‌آموزان به تحصیل در رشته‌های ریاضی و تجربی آمار کاهشی دارد و در رشته معارف و کاردانش افزایشی است.

جلسه کمیته راهبردی کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، علیرضا شجاعی‌پور، رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه و دوم نظری اداره‌کل آموزش و پرورش فارس امروز، 10 تیرماه در جلسه کمیته راهبردی کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی استان گفت: توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه اگر مدارس هنگام ثبت‌نام شرایط تغییر رشته را برای دانش‌آموزان تشریح کنند ثبت‌نام با کیفیت‌تری خواهیم داشت، افزود: با توجه به سیاست‌های توسعه متوازن رشته‌ای شاهد هستیم که گرایش دانش‌آموزان به تحصیل در رشته‌های ریاضی و تجربی آمار کاهشی دارد و در رشته معارف و کاردانش افزایشی است.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه و دوم نظری اداره‌کل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: استان فارس در میزان توزیع امکانات آموزشی و عدالت آموزشی رتبه ششم را در کشور دارا است.

شجاعی‌پور با بیان اینکه در شاخص پوشش تحصیلی دوره اول متوسطه نیز با آمار بیش از ۹۱ درصدی رتبه دوم کشوری را داریم، افزود: در اغلب شاخص‌ها استان فارس از میانگین کشوری بالاتر است البته این نیازمند تلاش بیشتر نیز هست.

انتهای پیام
captcha