بهره‌مندی از ظرفیت کانون مساجد برای گسترش هنر انقلابی
کد خبر: 4151593
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
استاندار فارس تأکید کرد؛

بهره‌مندی از ظرفیت کانون مساجد برای گسترش هنر انقلابی

ایمانیه با اشاره به کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و ظرفیت‌های مردمی آن گفت: از ظرفیت‌های موجود در کانون‌های مساجد و محلات برای گسترش هنر در تراز انقلاب اسلامی استفاده شود.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 10 تیرماه در بازدید از حوزه هنری انقلاب اسلامی مرکز فارس، مسیر طی شده توسط این حوزه را درست دانست و خطاب به مسئولان حوزه هنری، گفت: هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی هنر را جدی بگیرید، به صورت مستمر و مداوم دور هم جمع شوید، به تبادل نظر و هم‌اندیشی بپردازید؛ از هنر برای رسیدن به هدف و اصول کلی نظام استفاده شود.

وی بر لزوم گسترش و توسعه حوزه هنری استان تأکید کرد و افزود: فرمانداران، ابتدا حوزه هنری را بازدید و با عملکرد آن آشنا شوند سپس بر اساس میزان علاقه‌مندی و توانایی ایجاد تجهیزات و زیرساخت‌های حداقلی، نسبت به دایر کردن شعبه در آن شهرستان اقدام شود.

ایمانیه همچنین به کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و ظرفیت‌های مردمی آن اشاره کرد و افزود: از ظرفیت‌های موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و محلات برای گسترش هنر، در تراز انقلاب اسلامی استفاده شود.

وی تصریح کرد: اهداف فرهنگی، عمده هدف تشکیل حکومت انقلاب اسلامی است؛ هر اعتباری که به صورت قانونی برای تزریق به حوزه هنری میسر است را دنبال می‌کنیم تا بخشی از مشکلات این مجموعه مرتفع شود.

استاندار فارس بر تأمین حداقل تجهیزات و ملزومات مورد نیاز حوزه هنری تأکید کرد و افزود: کارهای بزرگ، الزاماً با تجهیزات و ملزومات کامل، انجام نمی‌شود؛ بسیاری از اقدامات بزرگ، در ابتدا از خانه‌های کوچک و با کمترین امکانات شروع شده اما خروجی‌های مهم و اساسی را در پی داشته است.

ایمانیه دستور برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیر کل ارشاد، شهردار شیراز و مدیر حوزه هنری جهت تصمیم‌گیری پیرامون بازسازی تالار ابوریحان و بافت اطراف را به ویژه جهت استفاده هنرمندان حوزه تئاتر صادر کرد.

یادآور می‌شود، در این نشست همچنین مقرر شد طرح ساماندهی سینماهای شیراز و بازسازی و نوسازی آن‌ها در اسرع وقت توسط حوزه هنری آماده شود.

انتهای پیام
captcha