آخرین مهلت ثبت‌نام در طرح «فرزندان قرآنی ـ مکتب سلیمانی» اعلام شد
کد خبر: 4150430
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

آخرین مهلت ثبت‌نام در طرح «فرزندان قرآنی ـ مکتب سلیمانی» اعلام شد

دبیر طرح تلاوت «فرزندان قرآنی ـ مکتب سلیمانی» آخرین مهلت ثبت‌نام در این طرح را ۷ تیرماه اعلام کرد.

پوستر طرح تلاوت فرزندان قرآنی– مکتب سلیمانیعطاءالله امیدواری، دبیر طرح تلاوت «فرزندان قرآنی ـ مکتب سلیمانی» در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، گفت: این طرح با رویکرد برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی و تخصصی قرائت قرآن کریم ویژه پسران و دختران در رده سنی ۸ تا ۱۵ سال از دی ماه سال ۱۴۰۱ هدف‌گذاری شده است که مهارت‌های قرآنی در تمامی سطوح تعریف شده این طرح با بهره‌گیری از شیوه آموزش‌های کلاسیک و ترمی توسط مؤسسات قرآنی دارای مجوز آموزش ارائه می‌شود.

امیدواری با بیان اینکه پس از انجام تبلیغات و اتمام مهلت ثبت‌نام، تمامی واجدین شرایط شرکت در طرح در دوره استعدادیابی قرآن‌آموزان دانش‌آموز شرکت خواهند کرد، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در پایان دوره پس از فراگرفتن مواد درسی ارائه شده در «آزمون تعیین سطح» حضور خواهند یافت و در صورت کسب حدنصاب نمره در طرح تلاوت «فرزندان قرآنی ـ مکتب سلیمانی» پذیرش شده و وارد دوره دوساله‌ اول طرح می‌شوند.

وی افزود: گام اول طرح با عنوان استعدادیابی قرآن‌آموزان دانش‌آموز شامل برگزاری ۶ جلسه آموزشی تعریف شده و یک جلسه آزمون حضوری با هدف تعیین سطح شرکت‌کنندگان جهت حضور در سطوح بعدی است.

دستیار قرآنی استاندار فارس در تشریح چگونگی جلسات آموزشی، گفت: جلسات آموزشی استعدادیابی قرآن‌آموزان دانش‌آموز با تدریس اساتید توانمند خانم و آقا در حوزه آموزش قرائت قرآن کریم به دانش‌آموزان، به صورت حضوری و مجازی در قالب ۶ جلسه آموزشی یک ساعته که جلسات حضوری در روز‌های پنجشنبه صبح در بازه زمانی تیر و مرداد ماه سال جاری تشکیل و محل برگزاری جلسات حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و جلسات مجازی با بهره‌گیری از نرم‌افزار‌های داخلی انجام می‌شود.

بنابه گفته امیدواری محتوای آموزشی جلسات استعدایابی شامل آموزش قرائت تحقیق و ترتیل سوره مبارکه ضحی به سبک استاد عبدالباسط، همراه با ارائه نکات تجویدی و آشنایی با ترجمه و مفاهیم آیات نورانی سوره مبارکه ضحی است و آشنایی با اصول و روش‌های تقلیدی خوانی و همچنین تشریح طرح و نحوه تعامل اولیای محترم قرآن آموزان در ضمن برگزاری جلسات آموزشی جلسات استعدایابی انجام خواهد شد.

دبیر طرح تلاوت «فرزندان قرآنی ـ مکتب سلیمانی» تصریح کرد: بعد از خاتمه جلسات آموزشی استعدادیابی، «آزمون تعیین سطح» دانش‌آموزان قرآنی با حضور اساتید و والدین در قالب محفل انس با قرآن کریم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

این قاری قرآن در ادامه با اشاره به روند آموزشی قرآن‌آموزان در این طرح، اضافه کرد: پس از اعلام نتایج آزمون تعیین سطح و معرفی دانش‌آموزان حائز حد نصاب در آزمون، سطح‌بندی قرآن‌آموزان با توجه به معیار و شاخص‌های ارزیابی قرائت قرآن کریم و به منظور سرعت بخشیدن به کسب مهارت‌های تخصصی قرآن آموزان، توسط اساتید صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه قرآن‌آموزان پسر حائز حد نصاب در آزمون تعیین سطح، در دو بخش آموزشی قرائت تحقیق به سبک تلاوت استاد عبدالباسط و استاد منشاوی گروه‌بندی می‌شوند، تأکید کرد: قرآن‌آموزان دختر حائز حد نصاب در آزمون تعیین سطح، در دو بخش آموزشی قرائت تحقیق به سبک تلاوت استاد عبدالباسط و استاد مصطفی اسماعیل گروه‌بندی خواهند شد.

امیدواری ادامه داد: دانش‌آموزانی که موفق به کسب حد نصاب در آزمون مربوطه نشده باشند، جهت حضور مجدد در جلسات آموزشی مذکور دعوت و معرفی خواهند شد.

دستیار قرآنی استاندار فارس با اشاره به اینکه پذیرفته‌شدگان آزمون تعیین سطح، در جلسات آموزشی ترم یک طرح «فرزندان قرآنی ـ مکتب سلیمانی» که بصورت مجازی و حضوری، به مدت ۳ ساعت در هفته و در دو بخش دانش‌آموزی پسران و دختران برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد افزود: بر اساس سر فصل‌های آموزشی تعریف شده، ضمن آشنایی با مباحث تجوید مقدماتی به فراگیری قرائت تحقیق و آشنایی با ترجمه و تفسیر آیات منتخب قرآن کریم خواهند پرداخت.

دبیر طرح تلاوت فرزندان قرآنی ـ مکتب سلیمانی استفاده از ابزار‌های نوین آموزشی را در یادگیری قرآن مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: شیوه یادگیری قواعد قرآنی در این طرح نورانی بصورت تئوری با بهره‌گیری از جزوات آموزشی به همراه لوح‌های فشرده و فایل‌های صوتی و تصویری خواهد بود، و جلسات آموزشی و تمرینات عملی نیز با حضور استاد دوره برگزار می‌شود.

امیدواری آخرین مهلت ثبت نام در این طرح را مورد اشاره قرار داد و گفت: چهارشنبه، ۷ تیر ماه آخرین فرصت متقاضیان شرکت در این طرح قرآنی و تربیتی است و علاقمندان شرکت در این طرح قرآنی می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به متصدی ثبت نام از طریق شماره ۰۹۱۷۶۰۳۳۵۶۸ تماس حاصل نمایند. 

وی در پایان یادآور شد: این طرح قرآنی با مشارکت استانداری فارس، آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس و مؤسسات قرآنی ذکر جمیل و نورالثقلین فارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha