دوره‌های حفظ در دانشکده علوم قرآنی شیراز برگزار می‌شود
کد خبر: 4150175
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

دوره‌های حفظ در دانشکده علوم قرآنی شیراز برگزار می‌شود

رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز با اشاره به فرا رسیدن ایام فراغت تابستان از برگزاری دوره‌های حفظ قرآن ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشکده با مشارکت و همراهی مؤسسه قرآنی بیت‌‌القرآن امام علی(ع) خبر داد.

زینب روستایی، رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراززینب روستایی، رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به فرا رسیدن ایام فراغت تابستان، گفت: ایام فراغت تابستان یکی از بهترین فرصت‌هایی است که بتوان برای تربیت دینی و ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه به خصوص برای نسل جوان استفاده کرد.

وی افزود: در همین راستا دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تفاهم‌نامه همکاری با مؤسسه قرآنی بیت‌القرآن امام علی(ع) برای اجرای دوره‌های حفظ قرآن در ایام تابستان منعقد کرده است که این دوره‌ها در تمام دانشکده‌های ذیل این دانشکده از جمله دانشکده علوم قرآنی شیراز اجرا خواهد شد.

روستایی با بیان اینکه این دوره‌ها ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می‌شود، گفت: همچنین به منظور تضمین تداوم کلاس‌ها، مبلغ 2000000 ریال برای دوره‌های حفظ نیم جزء و یک جزء و مبلغ 4000000 ریال برای دوره پنج جزء به عنوان ودیعه از هر کدام از شرکت‌کنندگان توسط مؤسسه دریافت می‌شود که در پایان دوره مشروط به حضور منظم به شرکت‌کنندگان عودت داده خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز با بیان اینکه متقاضیان تا 7 تیرماه می‌توانند با مراجعه به امور فرهنگی قرآنی دانشکده ثبت‌نام کنند، گفت: لیست ثبت‌نام‌کنندگان جدید دوره‌های حفظ تا پایان وقت اداری روز شنبه، 10 تیرماه به مرکز امور قرآنی اعلام خواهد شد.

وی به عناوین این دوره‌ها اشاره کرد و افزود: این دوره‌ها شامل حفظ سوره الرحمن، واقعه، جمعه و منافقون شامل 3 جلسه آموزش اصول حفظ 20 جلسه حفظ نیم صفحه و 2 جلسه تثبیت حفظ است که به طور کلی 25 جلسه برای هر کلاس برگزار خواهد شد.

روستایی ادامه داد: دوره بعد حفظ سوره یاسین، ملک و انسان شامل 3 جلسه آموزش اصول حفظ، 20 جلسه حفظ نیم صفحه و 2 جلسه تثبیت محفوظات است که به طور کلی 25 جلسه برای هر کلاس اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنین دوره حفظ یک جزء شامل 5 جلسه آموزش اصول حفظ، 40 جلسه حفظ نیم صفحه و     5 جلسه تثبیت محفوظات و به طور کلی 50 جلسه برای هر کلاس برگزار خواهد شد، گفت: دوره حفظ پنج جزء هم از دیگر دوره‌هاست که برای آن 5 جلسه آموزش اصول حفظ،  200 جلسه حفظ نیم صفحه و 15 جلسه تثبیت محفوظات و به طور کلی تعداد 220 جلسه برای هر کلاس اجرا خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز ضمن دعوت از دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشکده برای شرکت در دوره‌های مذکور، زمان شروع کلاس‌های مذکور را 15 تیرماه جاری اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha