آغاز ثبت‌نام در دانشسرای علوم قرآن و حدیث بیت‌الاحزان
کد خبر: 4149395
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
شاهسونی خبر داد:

آغاز ثبت‌نام در دانشسرای علوم قرآن و حدیث بیت‌الاحزان

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از فعالیت دانشسرای علوم قرآن و حدیث ذیل این مؤسسه در دو بخش بانوان و آقایان خبر داد و گفت: ثبت‌نام این مراکز از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از فعالیت دانشسرای علوم قرآن و حدیث ذیل این مؤسسه در دو بخش بانوان و آقایان خبر داد و گفت: بخش بانوان در استهبان فارس و بخش آقایان در شهرستان گناباد فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام این مراکز از ابتدای تیرماه آغاز خواهد شد، افزود: ثبت‌نام از طریق سایت بیت‌الاحزان به آدرس https://beytolahzan.ir/ خواهد بود.

شاهسونی اظهار کرد: طبق قانون وزارت علوم، کسانی که حافظ کل قرآن کریم هستند می‌توانند در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث شرکت کرده و اگر حدنصاب امتیاز بیاورند، مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث از طرف وزارت علوم دریافت می‌کنند و بعد از آن هم می‌توانند با همین مدرک در آزمون کارشناسی دانشگاه‌ها شرکت کرده و وارد دانشگاه شوند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه به عنوان مریم رضایی، نابغه قرآنی در 15 سالگی نیز موفق شد مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث را دریافت کند، گفت: در دانشسرای علوم قرآن و حدیث حافظان کل قرآن می‌توانند یک دوره یک‌ساله را گذرانده تا بتوانند در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث شرکت کنند.

وی با تصریح اینکه در دانشسراها حفظ قرآن حافظان قرآن تثبیت خواهد شد، گفت: حتی قرآن‌آموزان این مراکز می‌توانند در طول دوره در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ هم شرکت کرده و آن مدرک را هم دریافت کنند.

شاهسونی با بیان اینکه شرط اصلی ورود به دانشسرای علوم قرآن و حدیث حفظ کل قرآن کریم است، افزود: شرط ورود آقایان رده سنی 15 تا 22 سال، مجرد، حافظ کل قرآن و مسلط به حفظ 20 جزء قرآن، اتمام دوره متوسطه اول است و اگر کسی هم طلبه باشد با کد طلبگی می‌تواند از تخفیف برای ثبت‌نام در این دانشسرا استفاده کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت ادامه داد: برای بانوان نیز شرط سنی 15 تا 35 سال بوده و اینکه اشتغال به تحصیل نداشته باشند.

وی با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی دانشسرای علوم قرآن و حدیث بیت‌الاحزان از ابتدای مهرماه و مدت آن یک‌ساله خواهد بود، گفت:‌ کسانی که تمایل به اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث دارند می‌توانند با حضور در این مراکز به جای گذراندن دوره 4 ساله، دوره یکساله را طی کنند.

انتهای پیام
captcha