خدمت صادقانه به مردم ارائه دهیم
کد خبر: 4147113
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

خدمت صادقانه به مردم ارائه دهیم

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه باید برای خدمت صادقانه و خالصانه بی‌منت به مردم تلاش شود، گفت: باید مدیران و کارکنان‌ شهرداری قدر خود را دانسته و برای خدمت به مردم تلاشی بی‌منت کنند.

نشست تودیع و معارفه مدیران شهرداری شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، آیین تکریم و معارفه مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر، سرپرست اداره‌کل حسابرسی، سرپرست اداره‌کل سرمایه انسانی، مشاور شهردار و رئيس اتاق فکر شهرداری، سرپرست اداره‌کل نوسازی و تحول اداری، سرپرست مدیریت هسته گزينش و مشاور شهردار در امور ايثارگران و جانبازان و سرپرست اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت  شهرداری امروز، 21 خردادماه در شیراز برگزار شد.

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم اظهار کرد: آن افرادی که در شهرداری مسئولیت دارند و کلیه مدیران در پست‌های مدیریت شهری باید در خدمت صادقانه، خالصانه و بی منت به مردم بکوشند.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) گفت: 2 خصلت بالاترین خصلت‌های یک انسان نزد خداوند متعال است، اول ایمان به خدا و دوم خدمت به خلق خدا؛ پس باید مدیران و کارکنان‌ شهرداری قدر خود را دانسته و برای خدمت به مردم تلاشی بی منت کنند.

طاهری ادامه داد: شهرداری شیراز با تمام مشکلاتی که دارد شهرداری موفقی است و درمجموع دارای نمره قابل قبولی است. از سوی دیگر یک استنباط از سوی مردم در این خصوص وجود دارد   که خدمت‌رسانی را لمس می‌کنند و این موضوع را عنوان می‌کنند که شهرداری خدمت خود را خالصانه و صادقانه و بی‌منت انجام داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرداری یک شخصیت عمومی دارد و تمام افرادی که در این نهاد خدمت می‌کند، باید آن‌چنان خدمتگزاری به مردم را وظیفه خود بدانند که با تلاش خود شخصيت عمومی و حقوقی قابل‌قبول را برای شهرداری ایجاد کنند.

آرش فرج‌زاده، قائم‌ مقام شهردار شيراز نیز در آیین تکریم و معارفه مدیران شهرداری شیراز با تقدير از مديران پرتلاش و سخت‌کوش شهرداری کلان‌شهر شيراز، گفت: تغيير مسئوليت خدمت در حوزه‌های مختلف در شهرداری امری طبيعی است و در تغييرات هم تلاش بر اين است تا سنگر خدمت در سومين حرم اهل‌بیت(ع) دست‌به‌دست شود.

وی به تغيير مديريت بهبود روش‌ها هم اشاره و با بيان اينكه اين بخش، حوزه‌ای چالشی در شهرداري‌ها محسوب می‌شود، افزود: تبديل شهرداری سنتی به شهرداری مدرن از مسير بهبود روش‌ها می‌گذرد.

فرج‌زاده با بیان اینکه از طرفی همه علاقه‌مند به كاهش بروكراسی اداری و فكر و انديشه نو و تحولات ساختاری هستند و از طرفی نظام‌بندی دستورالعمل‌های بالادستی و تطابق آن‌ها كاری سخت است، گفت: حاصل انتظار مردم از شهرداری‌ها، چابكی و كم كردن بروكراسی معيوب اداری است.

قائم مقام شهردار شیراز تصريح كرد: ضعف امروز سامانه‌های ما عدم پيروی از سامانه اصلی و راه‌اندازی سامانه‌های موازی و متعدد است.

محمدعلی راضی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شيراز نيز در اين جلسه بيان كرد: تبديل وضعيت حدود ١٢٠٠ نفر در شهرداری شيراز، ساماندهی نظام پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان در طبقات مختلف و پيگيری طرح جامع منابع انسانی مبتنی بر مدل تعالی سازمانی را از مهم‌ترین اقداماتی عنوان كرد كه به‌واسطه تلاش همكاران در بخش‌های مختلف حاصل شد.

حميدرضا اسماعيلی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری شيراز نيز با تقدیر از مدیرانی که در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه  مالی همکاری داشتند، به مباحث پیشبرد همکاری با پیمانکاران بزرگ با شهرداری شیراز نظیر تحقق بودجه و مسائل تملیکی  تصریح کرد.

 

بنابراین گزارش،  در این جلسه سید جواد سید بکایی به‌عنوان مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر، مجتبی باقری به‌عنوان سرپرست اداره‌کل حسابرسی، اسماعیل اکبری به‌عنوان سرپرست اداره کل سرمایه انسانی، داریوش ستایشگر به‌عنوان مشاور شهردار و رئیس اتاق فکر شهرداری، محمدرضا بهبودی به‌عنوان سرپرست اداره کل نوسازی و تحول اداری، علی شمس‌الدینی به سمت سرپرست مدیریت هسته گزینش،  محمدمهدی اسماعیلی ابهری به‌عنوان مشاور شهردار در امور ایثارگران و جانبازان و عبدالرسول امیری به‌عنوان سرپرست اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت شهرداری شیراز معرفی و از زحمات امیر عوض‌پور، علی شمس‌الدینی، داریوش ستایشگر، جاهد مؤذنی، محمود رجایی و محمدمهدی اسماعیلی ‌ابهری نیز قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha