اعلام آمادگی ۱۲۰ موکب از فارس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین
کد خبر: 4146112
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۴

اعلام آمادگی ۱۲۰ موکب از فارس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

مدیرکل زیارتی معاونت امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس از اعلام آمادگی 120 موکب اربعینی برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین خبر داد.

محسن علوی اردکانی، مدیرکل زیارتی معاونت امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارسسیدمجتبی علوی‌اردکانی، مدیرکل زیارتی معاونت امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس در گفت‌وگو با ایکنا، از تشکیل ستاد اربعین در این استان خبر داد و گفت: جلسات این ستاد با حضور 18 کمیته تشکیل شده است که در سال گذشته 17 کمیته بود اما امسال به دلیل گرمای هوا، کمیته آب هم به این ستاد اضافه شده است.

وی با بیان اینکه نخستین نشست ستاد اربعین استان فارس با حضور موکب‌داران سراسر استان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، افزود: تاکنون بیش از ۱۲۰ موکب استان فارس آمادگی لازم را جهت خدمات دهی به زائران در طول مسیر استان فارس به مرز شلمچه و نیز در مرز شلمچه و در داخل خاک عراق به خصوص مسیر بین شهرهای مقدس کربلا و نجف را اعلام کرده‌اند.

وی در خصوص زمان ایام اربعین حسینی در سال جاری تصریح کرد: زمان عملیات اربعین از اول صفر برابر با 25 مرداد تا ۲۵ صفر برابر ۲۰ شهریور خواهد بود.

دبیر ستاد اربعین استان فارس با بیان اینکه انتقال مواکب و تجهیزات و ماشین‌آلات آن‌ها از تاریخ ۲۰ محرم برابر با ۱۶ مردادماه سال جاری شروع خواهد شد، گفت: هماهنگی‌های لازم توسط اداره‌کل گمرکات استان فارس جهت صدور مجوزهای خروج صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام از مواکب اربعین حسینی در سال جاری برای خدمت‌رسانی به زوار در اربعین سال 1402  نیز آغاز شده است، گفت: تمامی موکب‌ها و گروه‌هایی که متقاضی خدمت‌رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) در مراسم اربعین چه در داخل کشور و چه در مرز و کشور عراق  هستند، باید از طریق سامانه موکب‌داران اربعین حسینی(ع) به آدرس Mokeb.atabat.org نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

علوی در پایان تصریح کرد: خروج زائران با گذرنامه رسمی یا سند سفر که حداقل دارای ۶ ماه مهلت اعتبار است صورت می‌گیرد، بنابراین کسانی که گذرنامه ندارند و یا گذرنامه آن‌ها فاقد اعتبار است با توجه به شلوغ بودن در ایام نزدیک به اربعین از هم‌اکنون جهت اخذ و یا تمدید گذرنامه اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha