سنگ مزار جدید مضجع سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز رونمایی شد
کد خبر: 4145094
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹

سنگ مزار جدید مضجع سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز رونمایی شد

همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت امام رضا(ع)، مراسم رونمایی از سنگ مزار مضجع شریف حضرت سیدعلاءالدین حسین‌بن موسی‌‌الکاظم(ع) شیراز با حضور مسئولان ارشد استانی و علما و طلاب و فضلا در این حرم مطهر برگزار شد. 

رونمایی از سنگ مزار جدید مضجع سیدعلاءالدین حسین(ع) شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت امام رضا(ع)، مراسم رونمایی از سنگ مزار مضجع شریف حضرت سیدعلاءالدین حسین‌بن موسی‌‌الکاظم(ع) شیراز امروز، 10 خردادماه با حضور مسئولان ارشد استانی و علما و طلاب و فضلا در این حرم مطهر برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هیئت امنای آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) در این مراسم گفت: کارگاه سنگ حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) سنگ مزار این امامزاده واجب التعظیم را ساخته و سنگ مضجع شریف بسیاری از مراجع و بسیاری از بزرگان نیز در این کارگاه تهیه شده است.

وی با بیان اینکه حدود چهار سال به‌صورت مستمر و منحصر به فرد بر روی سنگ مزار حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) کار شده است، گفت: به جز برش سنگ، تماماً با دست کار شده است و این انتظار از مسئولان استان وجود دارد که ۱۰ درصد از دلسوزی خود را برای حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) بگذارند و نسبت به آن دغدغه‌مند باشند.

طاهری با اشاره به اینکه بیشترین امامزادگان کشور در فارس و شیراز بیشترین سهم استان را به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: مسائل و مشکلاتی در حاشیه و اطراف این امامزاده وجود دارد، باید حتماً برطرف شود و اگر این ادامه داشته باشد، مایه شرمساری است بنابراین انتظاری که از مسئولان داریم این است که زمینه حضور مردم را در این امامزادگان گسترش دهند.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی، مدیر کل اوقاف فارس نیز در این مراسم ضمن تقدیر از هنرمندان برای آماده‌سازی سنگ مضجع شریف گفت: سنگ قبر جدید حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) همزمان روز ‌میلاد امام رضا(ع) رونمایی شد که کار بزرگ و هنرمندانه ای است.

وی با بیان اینکه شیراز به حضور چنین هنرمندانی مفتخر است، گفت: این اثر منحصر به فرد و جز آثار بزرگ است که چندین سال توسط هنرمندان به صورت کاملا دستی و با خلاقیت تمام انجام شده است و بر آن قیمت نمی توان گذاشت.

موسوی همچنین در رابطه با تعویض ضریح حرم سید علاءالدین حسین (ع) نیز گفت: با توجه به ابعداد سنگ قبر جدید ضریح جدید گنجایش سنگ را ندارد و باید تعریض یا تعویض شود.

انتهای پیام
captcha