تغییر روند برگزاری رشته‌های اذان و دعاخوانی در مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 4144975
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

تغییر روند برگزاری رشته‌های اذان و دعاخوانی در مسابقات قرآن اوقاف

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان از تغییرات ایجاد شده در نحوه برگزاری مسابقات اذان و دعاخوانی اشاره کرد و افزود: این مسابقات امسال به صورت شهرستانی و استانی برگزار و داوطلبان توسط داوران حاضر داوری می‌شوند.

حجت الاسلام حسن دهقانی

حجت‌الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به اینکه تا صبح امروز، 10 خرداد، 873 نفر در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان ثبت‌نام کردند، افزود: بیشترین آمار ثبت‌نامی‌ها با 253 داوطلب به اراک و کمترین آمار به فراهان ومحلات هرکدام با 22 شرکت‌کننده تعلق دارد.

وی فرصت ثبت‌نام متقاضیان شرکت در مسابقات قرآن را 15 خرداد اعلام کرد و افزود: احتمال تمدید فرصت مسابقات از سوی سازمان وجود دارد، اما بهترست که داوطلبان ثبت‌نام خود را به امید تمدید به تعویق نیندازند.   

دهقانی به تغییر ایجاد شده در انتخاب رشته‌های معارفی و آوایی نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته داوطلبان رشته‌های آوایی می‌توانستند در رشته معارفی نیز شرکت کنند، اما امسال تمام داوطلبان فقط می‌توانند در یک رشته ثبت‌نام کرده و تمام تمرکز خود را روی رشته انتخابی بگذارند. انجام این کار باعث قوت گرفتن رشته‌های معارفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار ثبت‌نامی‌ها با 228 نفر به رشته ترجمه سوره «یاسین و الرحمن» و کمترین به 32 نفر به رشته اذان تعلق دارد، در تشریح استقبال کمتر آقایان از رشته اذان بیان کرد: برگزاری مرحله شهرستانی برای دو رشته اذان و دعاخوانی از دیگر تغییرات ایجاد شده است و اغلب آقایان شرکت‌کننده از این تغییر بی‌اطلاع هستند. امسال این دو رشته مانند سایر رشته‌ها در دو مرحله شهرستانی واستانی برگزار خواهد شد.

دهقانی به انجام تبلیغات وسیع جهت اطلاع‌رسانی از زمان و رشته‌های مسابقات در سطح استان خبر داد و افزود: علاوه بر تبلیغات در فضای مجازی و رسانه‌ها، پوسترهایی تهیه و در امامزادگان و معابر پرتردد استان نصب شد تا علاقه‌مندان به جهت بی‌اطلاعی از ثبت‌نام بازنماند.

وی از برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف به صورت شهرستانی در شهرستان‌های اراک، ساوه و خمین خبر داد و ادامه داد: داوطلبان شهرستان‌های اراک، کمیجان، خنداب، فراهان و آشتیان در اراک، دلیجان، خمین، محلات و شازند در خمین، ساوه، زرندیه و تفرش در ساوه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

دهقانی آمار استقبال داوطلبان از رشته‌های مسابقات را بدین شرح اعلام کرد. ترجمه سوره «یاسین و الرحمن» 228 نفر، ترتیل 108 نفر، تحقیق 57 نفر، صحیفه سجادیه 30 نفر، دعاخوانی 43 نفر، حفظ 5 جزء 80 نفر، حفظ 10 جزء 95 نفر، حفظ 20 جزء 42 نفر، حفظ کل 33 نفر، اذان 32 نفر، مفاهیم تخصصی (تفسیر) 88 نفر، نهج‌البلاغه 36 نفر و همسرایی صفر.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان گفت: مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان در تیرماه سال جاری در مناطق درنظر گرفته شده برگزار می‌شود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجو معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ۰۲:۰۸
0
0
سلام و احترام
وقت بخیر
لینک منابع لطفا
captcha