توزیع 3000 پرس غذای تبرکی حرم شاهچراغ(ع) میان زائران
کد خبر: 4144777
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

توزیع 3000 پرس غذای تبرکی حرم شاهچراغ(ع) میان زائران

معاون توسعه و مدیریت منابع آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) از طبخ و توزیع ۱۰ هزار قرص نان کامل و ۳ هزار پرس غذای متبرک حرم مطهر و  بین زوّار بارگاه منور در طول دهه کرامت خبر داد.

علیرضا صحرائیان، معاون توسعه و مدیریت منابع حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، علیرضا صحرائیان، معاون توسعه و مدیریت منابع آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) امروز، 9 خردادماه گفت: از ابتدای آغاز این دهه مبارک، دو تنور نانوایی در بخشی از صحن مطهر، مستقر شده است و به صورت روزانه در نوبت‌های مختلف، اقدام به طبخ و توزیع نان صلواتی بین زائران و مجاوران سیدالسادات‌الاعاظم می‌کند.

وی تصریح کرد: در طول دهه کرامت، تاکنون ۱۰ هزار قرص نان کامل با ۴ تن آرد سبوس‌دار طبخ شده است و اِن‌شاءالله در سایر مناسبت‌ها نیز به همت خیّرین گرانقدر این نانوایی به فعالیت خود، ادامه خواهد داد.

صحرائیان اظهار کرد: در طول همین مدت، ۳ هزار پرس غذای ‌متبرک در دارالضیافه حرم مطهر، طبخ و ژتون آن بین زائران و مجاوران حرم مطهر توزیع و این عزیزان از خوان کرم حضرت، متنعم شده‌اند و امروز و فردا نیز به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) یک‌هزار پرس غذای متبرک حرم مطهر بین زائران حضرت توزیع خواهد شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) گفت: در طول این دهه مبارک، همچنین ۳هزار شاخه گل، ۱۱ هزار بسته پذیرایی و ۱۵ هزار بسته نبات تبرکی بین خدام و زوّار حضرت توزیع شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهدای جهیزیه به زوجین جوان کم برخوردار، فعالیت‌های واحد خدمات اجتماعی و نیکوکاری حرم مطهر در مقوله ازدواج آسان جوانان یادآور شد و گفت: مرکز خدمات اجتماعی و نیکوکاری آستان مقدس که با هدف یاری رساندن به نیازمندان و افراد کم برخوردار مجاور حرم مطهر راه‌اندازی شده است، پس از پذیرش مددجویان با در نظر گرفتن شأن و منزلت ایشان نسبت به بررسی‌های کارشناسانه مبادرت کرده و در حد توان، با کمک خیّرین در زمینه‌های مختلف از جمله معیشت، سلامت و بهداشت، ازدواج، مشاوره‌های حقوقی و اشتغال وکارآفرینی، به این عزیزان ارائه خدمت می‌کند.

صحرائیان در ادامه به فعالیت‌های این بارگاه منور در راستای ازدواج آسان جوانان اشاره کرد و گفت: پیرو تأکیدات تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) مبنی بر ترویج ازدواج آسان جوانان و حمایت از زوجین کم برخورداری که در شرف ازدواج هستند، به همت مرکز خدمات اجتماعی و مشارکت خیران، در سال ۱۴۰۱، تعداد ۲۶ سری جهیزیه به زوجین تحت پوشش این مرکز اهدا شد.

وی اضافه کرد: در ادامه این عمل خداپسندانه، در دهه مبارک کرامت امسال نیز تعداد ۱۰ سری جهیزیه از سوی این مرکز به زوجین در آستانه ازدواج اهدا شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع آستان مقدس در پایان تصریح کرد: نیکوکاران و خیران جهت حمایت از افراد کم برخوردار می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۳۲۶۹۹۳۲۸ نزد بانک ملت، به نام آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) واریز و تصویر فیش واریزی را در پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۹۲۷۴۹۲۵۰۲ ارسال و همچنین جهت اهدای کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود به صورت حضوری به دفتر مرکز خدمات اجتماعی و نیکوکاری حرم مطهر واقع در صحن احمدی، مراجعه و یا در ساعات اداری با شماره ۰۷۱۳۲۱۳۱۳۶۴ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha