محرومیت تنها به مسائل شهرداری خلاصه نمی‌شود
کد خبر: 4144773
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

محرومیت تنها به مسائل شهرداری خلاصه نمی‌شود

شهردار شیراز با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی در مناطق کم برخوردار گفت: باید همه دستگاه‌ها و متولیان همگام با شورای اسلامی شهر و شهرداری همراه شوند؛ چراکه محرومیت فقط به مسائل شهرداری خلاصه نمی‌شود و تمامی ارگان‌ها باید در این راه با شهرداری همگام باشند.

محمدحسن اسدی، شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز امروز، 9 خردادماه در حاشیه نخستین نمایشگاه تعالی حکمرانی شهری در جمع شهرداران کلان‌شهرهای منتخب و با حضور وزیر کشور و معاونان وی، به تمایز مدیریت شهری و حکمرانی شهری اشاره کرد و گفت: گاهی حفظ وضع موجود، مدیریت نامیده می‌شود، اما حکمرانی شهری به‌منظور تفکر جهت بهبود وضعیت موجود مترادف با بهبود فرآیندها و بهبود مستمر بوده که با مدیریت شهری متمایز است که در خصوص قوانین استقرار حکمرانی دوره‌ای، شناخت شبکه‌ای و ارتباطی مسائل و موضوعات خصوصاً شناخت مسائل بحران حائز اهمیت است.

وی در تشریح حکمرانی نوین مهم‌ترین بخش آن را پیشنهاد‌های شهروندان، نظرات کنشگران، ذی‌نفعان و ایده‌هایی که در پیشرفت شهر نقش‌آفرینی می‌کنند، برشمرد و به قرارگاه‌های تشکیل‌شده در کلان‌شهر شیراز همچون قرارگاه محرومیت‌زدایی، قرارگاه مسکن، قرارگاه احمد بن موسی(ع) به‌عنوان نمونه‌هایی که به مرحله عمل رسیده است، اشاره کرد.

اسدی در ادامه مطالعات و نقطه نظرات دستگاه‌های اجرایی و شناخت شبکه به‌منظور هم‌افزائی و هم‌راستایی سیاست‌های اجرائی در مدیریت واحد و یکپارچه شهری و بررسی اولویت‌ها در هر شهر را با ذکر مثالی از شهر شیراز نظیر قطب گردشگری در ابعاد سلامت، مذهبی، سیاحتی و زیارتی عنوان کرد و ارتباط همه آنان را با مدیریت شهری برشمرد که باید به آن توجه داشت.

شهردار شیراز، شاخص‌های حکمرانی نوین را در بحث‌های مختلف همچون بحث اجتماع‌محوری، قانون‌گرایی و پاسخ به قانون، اثربخشی و کارایی و عدالت محوری را به‌اختصار تشریح و ابزارهای حکمرانی نوین را در قالب فناوری‌های نرم، آموزش، قانون مداری، شفافیت، بانک اطلاعاتی و شبکه مسائل شهری برشمرد.

وی با اشاره به مقوله محرومیت‌زدایی در کلان‌شهر شیراز، وجود ۴۰ محله در بافت فرسوده و کم برخوردار از ۱۵۲ محله در این کلان‌شهر را یادآور شد و افزود: قرارگاه محرومیت‌زدائی در ابعاد مختلف در این محلات در حال انجام فعالیت است.

اسدی با تأکید بر موفقیت بیشتر و کسب رضایتمندی شهروندان در این مقوله گفت: باید همه دستگاه‌ها و متولیان همگام با شورای اسلامی شهر و شهرداری همراه شوند؛ چراکه محرومیت فقط به مسائل شهرداری خلاصه نمی‌شود و تمامی ارگان‌ها نظیر کلانتری و نیروهای انتظامی، مرکز بهداشت و حتی آموزش‌وپرورش نیز باید در این راه با شهرداری همگام باشند.

انتهای پیام
captcha