یافتن نقطه مشترک با ادیان توصیه قرآن است
کد خبر: 4144741
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
مفتی بلگراد:

یافتن نقطه مشترک با ادیان توصیه قرآن است

مصطفی یوسف سپاهیچ در دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزاری گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدوکس را ضروری برشمرد و تأکید کرد: ما به دنبال پیدا کردن نقطه مشترک با ادیان الهی هستیم و این چیزی است که قرآن کریم به ما آموزش می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری گفت‌وگوی ادیان ایران در رأس هیئتی متشکل از حجج اسلام حسینی کوهساری، معاون ارتباطات حوزه‌های علمیه، حسن رضایی، رئیس پژوهشگاه جامعة المصطفی(ص) العالمیه و زهرا رشیدبیگی، رئیس اداره ارتدوکس مرکز گفت‌وگوی ادیان ضمن حضور در مسجد بایراکلی با مصطفی یوسف سپاهیچ، مفتی بلگراد و محمد سپاهیچ، رئیس شورای عالی مسلمانان دیدار کردند.

در این دیدار که امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی و رضایی، کاردار سفارت ایران در صربستان نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور با اشاره به نزدیکی دیدگاه‌های دو کشور ایران و صربستان گفت: ما در پی روابط نزدیک‌تر با صربستان هستیم و برگزاری دور سوم گفت‌وگوها فرصتی را ایجاد کرد تا توفیق دیدار با شما را نیز داشته باشیم.

لزوم ارائه آموزه‌های دینی در قالب‌های جدید

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: هدف از برگزاری گفت‌وگوهای دینی، جستجوی مشترکات است. بحران معنویت یک بیماری است و شرایط هر روز سخت تر می‌شود. بسیاری از جوانان به جای اینکه آموزه‌های خود را از کلیسا و مساجد بگیرند در اتاق‌های بسته از شبکه‌های اجتماعی شیطانی دریافت می‌کنند و این امر مسئولیت دینداران را برای ارائه آموزه‌های خود در قالب‌های جدید و جذاب بیشتر می‌کند.

در ادامه مصطفی یوسف سپاهیچ، مفتی بلگراد در سخنانی، با بیان اینکه در گذشته بیش از 270 مسجد دارای محراب در بلگراد وجود داشت، ولی امروز تنها یک مسجد با قدمت 500 ساله باقی مانده است، گفت: این در حالی است که بلگراد پل شرق و غرب است. ما سال‌هاست که به دنبال مجوز ساخت یک مرکز بزرگ اسلامی در بلگراد هستیم، زیرا تعداد مسلمانان این شهر بسیار زیاد است و این یک نیاز ضروری خواهد بود.

وی افزود: رابطه جامعه اسلامی ما با دولت صربستان هر روز بهتر می‌شود و در آموزش‌های دینی دبستان و دبیرستان ما وارد سیستم آموزشی این کشور شده است.

مفتی بلگراد تصریح کرد: ما به دنبال پیداکردن نقطه مشترک با ادیان الهی هستیم و این چیزی است که قرآن کریم به ما آموزش می‌دهد.

وی تأکید کرد: جامعه دچار شکست هویتی شده است، شما در برنامه کنفرانس گفت‌وگوی دینی خود می‌توانید با ارائه آموزه‌های اسلامی به غنای این جامعه کمک کنید.

بنابر اعلام این خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان ایران در رأس هیأتی بلندپایه از جمهوری اسلامی ایران به دعوت پاتریارک پورفیریه؛ اسقف اعظم صربستان و به منظور شرکت در گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدوکس به صربستان سفر کرده است.

دیدار با پاتریارک پورفیریه، ولادیمیر اورلیچ؛ رئیس مجلس صربستان، خانم مایا گویکوویچ؛ نخست وزیر و وزیر فرهنگ صربستان، دبیر دولت و رئیس بخش ادیان در وزارت دادگستری صربستان و اندیشمندان این کشور از جمله برنامه‌های سفر سه روزه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به صربستان است.

انتهای پیام
captcha