نمایش نقاشی‌های شرقی در موزه هنرهای اسلامی مالزی + فیلم
کد خبر: 4144725
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

نمایش نقاشی‌های شرقی در موزه هنرهای اسلامی مالزی + فیلم

بیش از 100 نقاشی متعلق به قرن 19 و اوایل قرن 20، قرار است این هفته در موزه هنرهای اسلامی مالزی(IAMM) در کوالالامپور به نمایش گذاشته شود.

به گزارش ایکنا به نقل از The Star، این نمایشگاه که از 3 ژوئن تا 15 اکتبر (13 خرداد تا 23 مهر) برگزار می‌شود، شامل آثار مشهور برخی از مشهورترین نقاشان از جمله ژان لئون ژروم (Jean-Leon Gerome)، یوجین دلاکروا(Eugene Delacroix)، جان فردریک لوئیس(John Frederick Lewis) و عثمان حمدی بی(Osman Hamdi Bey)  است.

بیشتر این نقاشی‌ها در نمایشگاه سال 2019 موزه بریتانیا به نام «با الهام از شرق: چگونه جهان اسلام بر هنر غرب تأثیر گذاشت»(nspired By The East: How The Islamic World Influenced Western Art) به نمایش گذاشته شده‌اند.

سید محمد البخاری، مدیر IAMM گفت: نمایشگاه پیش رو آخرین فصل از یک داستان طولانی است. روابط بین اروپا، آمریکا و آنچه قبلا شرق نامیده می‌شد توسط موزه هنرهای اسلامی مالزی 15 سال پیش مورد بررسی قرار گرفت و این تأثیرات را با تمرکز بر هنرهای تزئینی شرق و غرب بررسی کردیم.

موزه هنرهای اسلامی در کوالالامپور مالزی واقع است. این موزه به طور رسمی در 12 دسامبر 1998 افتتاح شد. این مرکز بزرگترین موزه هنرهای اسلامی در جنوب شرق آسیا با بیش از هفت هزار اثر از جهان اسلام و شامل دوازده فضای گالری است که در دو سطح تقسیم شده است. سطح یک شامل گالری‌هایی است که به معماری، قرآن و سایر نسخه‌های خطی اختصاص یافته و هر کدام برای هنر هند، چین و شبه جزیره مالایی است. گالری‌های سطح دو که به سلاح‌ها و زره‌ها، منسوجات، جواهرات و سکه‌ها اختصاص دارد و سه گالری باقی‌مانده شامل آثار هنری است که بر اساس موادشان فلز، چوب و سرامیک طبقه‌بندی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha