کتاب «صدایی که هم‌اکنون می شنوید» خوانش و بررسی می‌شود
کد خبر: 4144720
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
در شیراز؛

کتاب «صدایی که هم‌اکنون می شنوید» خوانش و بررسی می‌شود

نشست خوانش و بررسی کتاب «صدایی که هم اکنون می‌شنوید» با حضور جمعی از روایان کتاب به‌همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس در شیراز برگزار می‌شود.

نشست خوانش کتاب «صدایی که هم اکنون می شنوید»، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، نشست خوانش و بررسی کتاب «صدایی که هم‌اکنون می‌شنوید» با حضور زهرا اکبری، نویسنده اثر و بیژن کیا، منتقد ادبی به میزبانی شهر شیراز و به‌همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس برگزار می‌شود.

همچنین در این نشست رویا منوچهری، حمیدرضا افسری، محسن فروغان، حمیدرضا هاشم‌پور، علی نیری و محمد استرحام از راویان کتاب «صدایی که هم اکنون می‌شنوید»، به گفت‌وگو درباره این اثر خواهند پرداخت. این ویژه‌برنامه در روز پنج‌شنبه، 11 خردادماه از ساعت 16 در مرکز شیراز شناسی بوستان بعثت شیراز برگزار خواهد شد.

بنابر این گزارش، کتاب «صدایی که هم‌اکنون می‌شنوید» نوشته‌ زهرا اکبری شامل روایت‌هایی درباره اوضاع و احوال کودکان در زمان جنگ ایران و عراق در شهر شیراز است. کتاب حاضر مجموعه‌ای از خاطرات افرادی است که دوران کودکی خود را در زمان جنگ هشت‌ساله‌ ایران و عراق در استان فارس سپری کردند.

زهرا اکبری در کتاب «صدایی که هم‌اکنون می‌شنوید» روایت‌های متعددی راجع به بمباران شهرها، ساخت پناهگاه و سنگر، اوضاع آوارگان جنگی و کودکان در آن دوران را جمع‌آوری کرده است. این کتاب به ‌نوعی در زمره‌ آثار مرتبط با تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس قرار می‌گیرد. چهل نفر از کودکان متولدِ دهه‌‌‌ی شصت که دوران خردسالی خود را در ایام پرالتهاب جنگ سپری کردند، در این اثر روایت‌های تلخ و شیرینی را تعریف می‌کنند که خواندن آن‌ها برای هر مخاطبی نکته‌ای در بر دارد.

انتهای پیام
captcha