شیوه‌نامه عفاف و حجاب دانش‌آموزان فارس تدوین می‌شود
کد خبر: 4144348
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
در سال تحصیلی آینده

شیوه‌نامه عفاف و حجاب دانش‌آموزان فارس تدوین می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از تدوین شیوه‌نامه عفاف و حجاب با توجه به مؤلفه‌های مختلف دانش‌آموز، معلم، محیط، خانواده مرتبط با دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده در این استان خبر داد.

نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش فارس با موضوع عفاف و حجاب امروز، 8 خردادماه در محل این اداره‌کل در شیراز برگزار شد.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب یکی از اولویت‌های این اداره‌کل است، گفت: در همین راستا شیوه‌نامه عفاف و حجاب با توجه به مؤلفه‌های مختلف دانش‌آموز، معلم، محیط، خانواده مرتبط با دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده تدوین خواهد شد.

وی  اظهار کرد:‌ با توجه به جنگ شناختی که در ابتدای سال تحصیلی به وجود آمد و دشمن از حجاب دانش‌آموزان به عنوان یک ابزار استفاده کرد لذا ضروری است در این زمینه برنامه‌ریزی دقیقی صورت بگیرد.

عسکری تأکید کرد: تلاش می‌کنیم بهترین مسیرها و راهکارهای منتهی به نهادینه شدن فرهنگ حجاب را بررسی و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم تا موانع مسیر هدایت دانش‌آموزان به سمت حجاب مرتفع شود.

یادآور می‌شود، در شیوه‌نامه در حال تدوین حجاب و عفاف، ایده‌هایی ارائه شده که می‌توان به مواردی مانند ایجاد دبیرخانه دختران جهان اسلام، تهیه محتوای مختصر ویژه اولیا، تخصیص یک تابلو تبلیغاتی در مدارس به موضوع حجاب، استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزان، برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف، آموزش از طریق کلاس‌های آموزش خانواده، تبلیغ آیات قرآنی مرتبط با عفاف و حجاب و ...، اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha