توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی زنان سرپرست خانوار ضروری است
کد خبر: 4143549
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۱

توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی زنان سرپرست خانوار ضروری است

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه  زنان سرپرست خانوار نیازمند حمایت مالی نیستند بلکه باید به لحاظ توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حمایت شوند، گفت: زنان سرپرست خانوار باید مهارت بیاموزند و به استقلال مالی برسند.

سیده مریم حسینی، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیده مریم حسینی، رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز عصر پنج‌شنبه، 4 خردادماه در همایش انگیزشی بانوان سرپرست خانوار این کلان‌شهر گفت: تصمیماتی که برای محرومیت‌زدایی در کمیته محرومیت‌زدایی گرفته می‌شود، نگاه ویژه‌ای به زن دارد.

وی با بیان اینکه همایش امروز حاصل زحمات دستگاه‌های مختلفی است، افزود: در اولین جلسه‌ای که با مدیرکل امداد فارس داشتیم، طرح‌های بسیار خوبی در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ارائه شد اما گویا این سازمان تنهاست، بهزیستی و آموزش و پرورش هم به همین منوال بودند.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر در برهه‌ای از انقلاب به سر می‌بریم که دشمن انواع و اقسام آسیب‌های نوظهور را به‌وجود آورده و این امر زنگ خطری است که مدیران ما باید به آن آگاه باشند که چه مشکلاتی خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

وی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص زنان گفت: بسیاری از بانوان ما سختی روزگار را به تنهایی می‌گذرانند. زن در خانواده باید آرامش روحی و‌ روانی داشته باشد. اگر زن در مکان کاری خود تحقیر شود، قطعا نمی‌تواند کدبانوی خوبی باشد.

حسینی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار نیازمند حمایت مالی نیستند بلکه باید به لحاظ توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حمایت شوند، گفت: زنان سرپرست خانوار باید مهارت بیاموزند و به استقلال مالی برسند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه حضور زنان در محل کارشان باید از صفر تا ۱۰۰ احساس شود، گفت: بازار کار زنان سرپرست خانوار باید توسط مدیران شهری تضمین شود تا اقتصاد شهر به اقتصادی پایدار برسد.

انتهای پیام
captcha