معلم باید متصل به نظام فکری مستقل باشد
کد خبر: 4143313
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
عضو تشخیص مصلحت نظام:

معلم باید متصل به نظام فکری مستقل باشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه معلم باید متصل به نظام فکری مستقل باشد، گفت: نظام لیبرالی، دانش‌آموز لیبرال و نظام کمونیستی، دانش‌آموز کمونیست تربیت می‌کند بنابراین نظام اسلامی باید دانش‌آموزان مقید به شعائر اسلامی تربیت کند.

حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامبه گزارش ایکنا از فارس، حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز، 3 خردادماه در گردهمایی «طلایه‌داران مهر» که با حضور مدیران کل، معاونان و رؤسای آموزش و پرورش استان فارس در شیراز برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز حماسه خرمشهر گفت: باید اهداف مجاهدان و ایثارگران را مرور کنیم تا مشخص شود که در عرصه تعلیم و تربیت در چه مسیری باید حرکت کنیم.

وی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب که فرمودند اگر مجاهدت‌های ایثارگران در راه خدا نبود امروز نه مسجدی، نه کلیسایی، نه کنیسه‌ای و نه انقلابی وجود داشت، رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را استقامت و پایداری عنوان کرد.

مظفر تأکید کرد:‌ آنچه باعث پایداری و پیروزی ما در برابر دشمن در دوران دفاع مقدس شد همین استقامت‌ها بود، بنابراین اگر می‌خواهیم در دنیای امروز موفق شویم باید انسان‌های مقاوم تربیت کنیم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در برابر دشمن باید استوار و آهنین باشیم، از معلمان خواست تا دانش‌آموزان را به گونه‌ای تربیت کنند که همواره مقاوم باشند.

وی با بیان اینکه در بحث تعلیم و تربیت میان اندیشه‌های نظری و رفتارهای عملی فاصله وجود دارد، گفت: برخی آموزش و پرورش را مصرفی می‌دانند و تلاش می‌کنند تا اعتبارات آن را کاهش دهند و آن را در جای دیگری هزینه کنند در صورتی که آموزش و پرورش مصرفی نیست بلکه سرمایه‌ای است.

مظفر، آموزش و پرورش را مهد پرورش افرادی دانست که بناست توسعه و پیشرفت کشور را رقم زنند و سپس افزود: دوره ابتدایی بسیار مهم است و دبستان‌ها هم حساس‌‌ ترین مقطع در نظام تعلیم و تربیت هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از تعطیلی مراکز تربیت معلم انتقاد کرد و افزود: مراکز تربیت معلم نباید تعطیل می‌شد اما یک جریان فکری متاسفانه مبادرت به تعطیلی این مراکز حیاتی نظام تعلیم و تربیت کرد.

وی با تأکید بر اینکه معلم باید متصل به نظام فکری مستقل باشد، گفت: نظام لیبرالی، دانش‌آموز لیبرال و نظام کمونیستی، دانش‌آموز کمونیست تربیت می‌کند بنابراین نظام اسلامی باید دانش‌آموزان مقید به شعائر اسلامی تربیت کند.

مظفر با تأکید بر ضرورت تربیت متعادل دانش‌آموزان اظهار کرد:‌ معلم باید استعداد دانش‌آموزان را طوری تربیت کند که پرورش متوازن رخ دهد و آنان را در تمام عرصه‌ها پرورش دهد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم می‌تواند زمینه اوج‌گیری و یا انحطاط کودک را فراهم کند، افزود: قطعاً جوان‌گرایی در مدیریت‌ها باید در دستور کار باشد اما این به معنی قطع ارتباط با پیشکسوتان نیست و باید همواره از این ظرفیت ارزشمند در فرآیند تعلیم و تربیت بهره‌مند شویم.

انتهای پیام
captcha