به گزارش ایکنا از فارس، حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز، 3 خردادماه در گردهمایی «طلایهداران مهر» که با حضور مدیران کل، معاونان و رؤسای آموزش و پرورش استان فارس در شیراز برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز حماسه خرمشهر گفت: باید اهداف مجاهدان و ایثارگران را مرور کنیم تا مشخص شود که در عرصه تعلیم و تربیت در چه مسیری باید حرکت کنیم.
وی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب که فرمودند اگر مجاهدتهای ایثارگران در راه خدا نبود امروز نه مسجدی، نه کلیسایی، نه کنیسهای و نه انقلابی وجود داشت، رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را استقامت و پایداری عنوان کرد.
مظفر تأکید کرد: آنچه باعث پایداری و پیروزی ما در برابر دشمن در دوران دفاع مقدس شد همین استقامتها بود، بنابراین اگر میخواهیم در دنیای امروز موفق شویم باید انسانهای مقاوم تربیت کنیم.
وزیر اسبق آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در برابر دشمن باید استوار و آهنین باشیم، از معلمان خواست تا دانشآموزان را به گونهای تربیت کنند که همواره مقاوم باشند.
وی با بیان اینکه در بحث تعلیم و تربیت میان اندیشههای نظری و رفتارهای عملی فاصله وجود دارد، گفت: برخی آموزش و پرورش را مصرفی میدانند و تلاش میکنند تا اعتبارات آن را کاهش دهند و آن را در جای دیگری هزینه کنند در صورتی که آموزش و پرورش مصرفی نیست بلکه سرمایهای است.
مظفر، آموزش و پرورش را مهد پرورش افرادی دانست که بناست توسعه و پیشرفت کشور را رقم زنند و سپس افزود: دوره ابتدایی بسیار مهم است و دبستانها هم حساس ترین مقطع در نظام تعلیم و تربیت هستند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از تعطیلی مراکز تربیت معلم انتقاد کرد و افزود: مراکز تربیت معلم نباید تعطیل میشد اما یک جریان فکری متاسفانه مبادرت به تعطیلی این مراکز حیاتی نظام تعلیم و تربیت کرد.
وی با تأکید بر اینکه معلم باید متصل به نظام فکری مستقل باشد، گفت: نظام لیبرالی، دانشآموز لیبرال و نظام کمونیستی، دانشآموز کمونیست تربیت میکند بنابراین نظام اسلامی باید دانشآموزان مقید به شعائر اسلامی تربیت کند.
مظفر با تأکید بر ضرورت تربیت متعادل دانشآموزان اظهار کرد: معلم باید استعداد دانشآموزان را طوری تربیت کند که پرورش متوازن رخ دهد و آنان را در تمام عرصهها پرورش دهد.
وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم میتواند زمینه اوجگیری و یا انحطاط کودک را فراهم کند، افزود: قطعاً جوانگرایی در مدیریتها باید در دستور کار باشد اما این به معنی قطع ارتباط با پیشکسوتان نیست و باید همواره از این ظرفیت ارزشمند در فرآیند تعلیم و تربیت بهرهمند شویم.
انتهای پیام