توجه به نیازهای مادی و معنوی معلمان ضروری است
کد خبر: 4143307
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

توجه به نیازهای مادی و معنوی معلمان ضروری است

دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به نقش محوری معلمان در جامعه گفت: اگر مشکل معیشت معلمان رفع نشود تمرکز کافی را برای تربیت دانش‌آموزان نخواهند داشت لذا توجه به نیازهای مادی و معنوی معلمان امری اجتناب‌ناپذیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز امروز، 3 خردادماه در گردهمایی «طلایه‌داران مهر» با اشاره به مقام شامخ معلم گفت: مقام معلم و ارزش تعلیم و تربیت به‌گونه‌ای است که تمام مخلوقات خداوند آن را تحسین می‌کنند.

وی ضمن تقدیر از زحمات معلمان اظهار کرد: آموزش و پرورش همواره فراز و نشیب‌های را طی کرده است و اگر در مواردی شاهد ناهنجاری در بین دانش‌آموزان هستیم دلیل آن بی‌توجهی به معلمان است.

طاهری با تأکید بر اینکه معلمان در انقلاب نقش مهمی ایفا کردند و شهدای بزرگی را تربیت کردند، افزود: پس از انقلاب در برهه‌ای درب‌های ورودی به آموزش و پرورش به گونه‌ای گشوده شد که افراد مختلفی وارد عرصه تعلیم و تربیت شدند که شاید برای تربیت دانش‌آموزان کار خاصی انجام ندادند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان فارس همچنین اهمیت آموزش‌های ارائه شده به معلمان را یادآور شد و افزود: معلم باید از ابتدا با برنامه تربیت شود و در تربیت آن از تجارب پیشکسوتان استفاده کرد و این تنها راه نجات آموزش و پرورش است.

وی با تأکید بر اینکه در گزینش معلمان باید بسیار دقت شود تا بهترین افراد و نخبگان جامعه جذب آموزش و پرورش شوند، گفت: اگر مشکل معیشت معلمان رفع نشود تمرکز کافی را برای تربیت دانش‌آموزان نخواهند داشت لذا توجه به نیازهای مادی و معنوی معلمان امری اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز تأکید کرد: این معلمان هستند که جامعه را می‌سازند لذا برای پیشبرد امور آموزش و پرورش از ظرفیت پیشکسوتان بهره‌مند شویم.

انتهای پیام
captcha