ضرورت توجه به مسائل فقهی در درمان ناباروری زوجین
کد خبر: 4143282
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

ضرورت توجه به مسائل فقهی در درمان ناباروری زوجین

در نشست امروز شورای اخلاق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه توجه به مسائل علمی، فقهی و اخلاقی برای درمان ناباروری زوجین مباحثی مطرح و تأکید شد.

خانوادهبه گزارش ایکنا از فارس، نشست شورای اخلاق دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 3 خردادماه با محور بررسی روند تشکیل و فعالیت مرکز مشاوره درمان ناباروری در دانشگاه در راستای قانون جوانی جمعیت در این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست همچنین از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاونان دانشگاه و اعضای حاضر بر لزوم توجه به ارائه مشاوره‌های صحیح به زوج‌های نابارور در زمینه مزایا و اهمیت فرزندآوری تاکید شد.

توجه به مسایل علمی، فقهی و اخلاقی در زمینه درمان ناباروری زوجین، از دیگر مسائلی بود که در نشست امروز شورای اخلاق دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این نشست، روند تشکیل کمیته علمی با مشارکت اساتید مرتبط مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد تا مسایل مربوط به اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری، به صورت علمی و بر اساس دیدگاه‌های کارشناسی خبرگان در حوزه‌های مختلف پزشکی، اخلاقی، فقهی، حقوقی، اجتماعی و روانشناسی بررسی و اجرایی شود.

برگزاری نشست‌های منظم با هدف کمک به رفع چالش‌های علمی و شبهات فقهی در زمینه فرزندآوری و درمان ناباروری و لزوم مشارکت و تعامل بیشتر نهادها و سازمان‌های مرتبط، از دیگر موضوعات مورد تاکید اعضای شورای اخلاق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست صبح امروز این شورا بود.

در این نشست همچنین موضوعاتی مانند لزوم اجرای برنامه هایی در راستای افزایش مهارت‌های ارتباطی پزشکان با بیماران و بازنگری در منشورهای اخلاقی گروه‌های پزشکی مطرح و بررسی شد.

انتهای پیام
captcha