افتتاح کلینیک سلامت باروری و جوانی جمعیت در شیراز
کد خبر: 4143279
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

افتتاح کلینیک سلامت باروری و جوانی جمعیت در شیراز

طی مراسمی کلینیک سلامت و باروری جوانی جمعیت در درمانگاه امام رضا(ع) شیراز افتتاح شد.

افتتاح کلینیک سلامت باروری و جوانی جمعیت، درمانگاه شیرازبه گزارش ایکنا از فارس،  نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 3 خردادماه در این دانشگاه برگزار شد و در کنار آن نیز کلینیک سلامت باروری و جوانی جمعیت در درمانگاه امام رضا(ع) شیراز افتتاح شد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم با اشاره به ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در این زمینه،‌ اجرای این قانون را یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز برشمرد.

وی افزود: برای تسریع در اجرای این برنامه ملی و گسترش آن در جای جای استان، باید از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و همکاری‌های برون‌بخشی استفاده کرد.

حسینی از مسئولان دانشگاه و اعضای قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تلاش در راستای افزایش همکاری‌های سازمان‌ها، ادارات و نهادهای مختلف استان در سرعت بخشیدن به اجرای صحیح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با رویکرد ملی تأکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کار تیمی، اساس بهداشت، درمان و آموزش است، استفاده از پتانسیل اساتید و صاحب‌نظران این عرصه در دانشگاه را برای کمک به اجرای طرح‌های ملی همانند جوانی جمعیت، تأثیرگذار است.

وی همچنین با اشاره به نقش ماماها در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بر به کارگیری این گروه در اثربخشی فعالیت‌ها و اقدامات قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه تأکید کرد.

حسینی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک سلامت باروری و جوانی جمعیت در درمانگاه امام رضا(ع)، این امر را بسیار ارزشمند دانست و گفت: ضرورت دارد اقدامات و ارائه خدمات در این کلینیک، به صورت الگو در استان درآید.

بنابر این گزارش، کلینیک سلامت باروری و جوانی جمعیت در درمانگاه امام رضا(ع) با همکاری معاونت‌های بهداشت، آموزشی، دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) و درمانگاه امام رضا(ع) با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شد.

این کلینیک، با هدف حفظ و ارتقای سلامت باروری زوجین راه‌اندازی شد که در این کلینیک خدماتی مانند مشاوره‌های بلوغ و سلامت نوجوانان، قبل، حین و پس از ازدواج، پیش از بارداری، زایمان ایمن، سلامت نوزاد و شیردهی، پیشگیری از سقط در بارداری ناخواسته ارایه می‌شود.

انتهای پیام
captcha