پیش‌نیاز مهار تورم و رشد تولید، سرمایه‌گذاری است
کد خبر: 4143259
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

پیش‌نیاز مهار تورم و رشد تولید، سرمایه‌گذاری است

شهردار شیراز با اشاره به نامگذاری سال به نام «مهار تورم و رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، پیش‌نیاز مهار تورم و رشد تولید را سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

محمدحسن اسدی، شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز امروز، 3 خردادماه در دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز بيان كرد: همايش ملی توسعه سرمايه‌گذاری با رويكرد بين‌المللی به ميزبانی شورای اسلامی شهر و شهرداری شيراز برای دومين سال متوالی در دستور برگزاری قرار گرفت.

وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذارانی از كشورهای عمان، چين و تركيه، شهردار بغداد، شهرداران كلانشهرها و رؤسای شوراهای کلان‌شهرهای ايران و رؤسای كميسيون اقتصادی و سرمايه‌گذاری شورای کلان‌شهرها و معاونین مالی و اقتصادی و رؤسای سازمان‌های سرمایه‌گذاری کلان‌شهرهای کشورمان در این همایش گفت: شعار امسال رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری مبنی بر «مهار تورم و رشد توليد» مطرح شد که پيش‌نيازهايی برای مهار تورم و رشد توليد از جمله سرمايه‌گذاری و بخش خصوصی را مطرح كردند تا تورم افسارگسيخته امروز كنترل و توليد افزايش يابد.

وی ادامه داد: از جمله اهدافی كه در اين همايش مدنظر داريم، اجرای فرمايش رهبر معظم انقلاب است؛ چرا كه شيراز سومين حرم اهل بيت(ع) در ايران اسلامی است و با داشتن حافظ، سعدی، شيخ روزبهان، باغ‌های قصردشت، باغ ارم و دلگشا، عفيف‌آباد و جهان‌نما، هنرهای ميناكاری، قلم‌زنی، اختصاص عنوان شهر جهانی صنايع دستی، قطب پزشکی و گردشگری خود ظرفيت بی‌بدیلی را رقم زده است.

اسدی با بيان اينكه کلان‌شهر شيراز با داشتن اساتيد، نخبگان و فرهيختگانی كه تلاش كردند و ماندند، موجب شده تا شیراز قطب فرهنگی هم شود، تصريح كرد: ما به دنبال عرضه و شناسايی فرصت‌های سرمايه‌گذاری هستيم.

شهردار شیراز با بیان اینکه امروز موضوع اصلی و اساسی، حضور بخش خصوصی برای مديريت شهری در کلان‌شهر شيراز است، گفت: در دولت سيزدهم و پس از ٢٠ سال قانون درآمدهای پايدار تصويب شد كه ماده یک آن به بخش سرمايه‌گذاری و فراهم كردن شرایطی برای بخش خصوصی اختصاص داده شده تا با آرامش خاطر ورود كنند و سود ببرند.

وی با اظهار امیدواری از اينكه قانون درآمدهای پايدار كه توسط مجلس و دولت نهایی و مردادماه سال گذشته ابلاغ شده، فرصت خوبی برای جذب بخش خصوصی است، گفت: سال گذشته نخستين همايش توسعه سرمايه‌گذاری طي دو روز برگزار شد كه نتايج و دستاوردهای مطلوبی هم به همراه داشت.

اسدی يادآور شد: در نخستين همايش، تفاهم‌نامه‌های مختلفی بالغ بر ۱۵هزار ميليارد تومان مبادله و ميثاق‌نامه سرمايه‌گذاری نيز به امضا رسيد و امروز هم سند امیدآفرینی در بخش سرمايه‌گذاری مبادله می‌شود.

شهردار شیراز همچنين پنجره واحد سرمايه‌گذاری را دغدغه امروز شورای اسلامی شهر شيراز و شهرداری اين كلانشهر عنوان كرد و گفت: بيش از يكسال است كه اين پنجره واحد در شيراز نهایی شده است.

وی در بخش پايانی سخنان خود خواستار همكاری و ورود همه فعالان اقتصادی و سرمايه‌گذاران شد و گفت: یکی از پررنگ‌ترين موضوعات و اولويت‌های ما سرمايه‌گذاری است و مديران شهرداری بر اساس اين عملكرد ارزیابی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha