اولویت‌دهی تقویت هویت اسلامی ایرانی برای دانش‌آموزان فارس
کد خبر: 4141525
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷

اولویت‌دهی تقویت هویت اسلامی ایرانی برای دانش‌آموزان فارس

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به رشد چشمگیر اقبال به مدل تربیتی فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان، مهم‌ترین رکن فعالیت‌های ۱۶ ماه گذشته را دانش‌آموز محوری با رویکرد تقویت هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی دانست.

مرتضی کریمی، رئیس سازمان دانش‌آموزی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان دانش‌آموزی فارس، مرتضی کریمی، رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس امروز، 27 اردیبهشت‌ماه با اشاره به رشد چشمگیر اقبال به مدل تربیتی فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان و ۲۰۰ هزار تایی شدن خانواده سازمان دانش‌آموزی فارس، مهم‌ترین رکن فعالیت‌های ۱۶ ماه گذشته را دانش‌آموز محوری با رویکرد تقویت هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی دانست.

وی گفت: فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در ۱۶ ماهه گذشته با اولویت، مسئله تقویت هویت اسلامی، انقلابی و ایرانی را دنبال کرده و تمامی برنامه‌های سازمان با این نگاه طرح‌ریزی شده است.

کریمی با اشاره به اولین‌های سازمان دانش‌آموزی در سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ تأسیس مرکز اردویی و گردشگری رویدادمحور و طراحی و اجرای سبک‌های اردویی جذاب و نوین با نگاه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقطه عطف برنامه‌های این مجموعه دانست‌.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس ادامه داد: برگزاری اردوی فراگیر تشکیلاتی، برگزاری مستمر اردوهای هویتی، سبک نوین اردوهای راهیان پیشرفت دانش‌آموزی و برگزاری اردوی فرهنگی زیارت اولی‌ها از برنامه‌های ویژه مرکز اردویی سازمان دانش‌آموزی فارس بوده است.

وی با اشاره به تأسیس باشگاه مهارت دانش‌آموزی، برگزاری دوره‌های تخصصی تربیتی، آموزشی، مهارتی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را از اهداف باشگاه مهارت دانست و گفت: دوره تخصصی شایسته‌ساز و مدرسه صالح، تربیت مدیر جوان انقلابی، کمک‌های اولیه و امداد، مهارت‌های تربیت اجتماعی، کارگاه‌های تربیتی مادر و دختری از فعالیت‌های این باشگاه در سال تحصیلی جاری بود.

کریمی با تأکید بر اهمیت ارتقای سواد رسانه و فضای مجازی در جنگ تمام عیار شناختی و ترکیبی دشمن گفت: به دنبال اهمیت نقش‌آفرینی مربیان و دانش‌آموزان در عرصه رسانه، سازمان دانش‌آموزی فارس با راه‌اندازی دو فاز از مدرسه فضای مجازی اقدام به برگزاری دوره تخصصی تربیت کنشگر فعال رسانه، سواد فضای مجازی، فیک نیوز و خبرنگار مدرسه کرد که با استقبال۵۰۰۰ دانش آموز خبرنگار و بیش از ۱۰۰۰ مربی و ۷۰۰ مدرس در سطح استان فارس همراه شد.

وی با اشاره به رسالت سازمان دانش‌آموزی در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان گفت: برگزاری بسته‌های فعالیتی، جشن‌ها، مسابقات و پویش‌های متنوع در راستای برنامه تحولی نوجوانان حرم سازمان دانش‌آموزی فارس و مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه مهندسی فرهنگی و بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی همواره مورد نظر سازمان در ماه‌های گذشته بوده است.

به گفته کریمی، برگزاری مسابقات رویش دانش‌آموزی با گستره ۷۰ هزار نفری در میدان مدرسه، تشکیل و اجرای گروه سرودهای ۳۱۳ نفره دانش‌آموزی در مناطق، برگزاری اعتکاف ۱۳ هزار نفره دانش‌آموزی در فارس، برگزاری مسابقات مناظره دانش‌آموزی، اجرای ابتکاری مانور زلزله به شیوه دانش‌آموز محوری، برگزاری آیین روز درختکاری به‌نام شهدای دانش‌آموز و جشن نیکوکاری، اجرای بسته فعالیت‌های تربیتی ضیافت، برگزاری جشن‌های کلاسی تکلیف در مدارس تمام تشکیلاتی، برنامه‌های دختران بانوی بهشت، مهربان‌ترین پدر و دختران حاج قاسم، ساماندهی هیئت‌های دانش‌آموزی کلاسی، اجرای رویداد پسران آفتاب، برگزاری طرح مانگار از کابل تا شیراز و الجار ثم الدار با تمرکز بر تقویت فعالیت‌های گروهی مشارکتی دانش آموزان ایرانی و افغانستانی، برگزاری بزرگترین اجتماع دانش‌آموزان اهل سنت و تشیع جنوب فارس با عنوان حبل‌الله در حمایت از ارزش‌های انقلاب اسلامی، برگزاری مانور تشکیلاتی یاوران انقلاب اسلامی از برنامه‌های اجرا شده سازمان دانش‌آموزی استان فارس در مناطق ۵۹ گانه آموزش و پرورش بوده است.

وی در پایان از آغاز به کار هیئت اندیشه‌ورز دانش‌آموزی جهت نقد و بررسی فعالیت‌های اجرا شده سازمان دانش‌آموزی فارس جهت ترسیم افق نگار فعالیتی در سال تحصیلی جدید مبتنی بر سند تحولی نوجوانان حرم خبر داد.

انتهای پیام
captcha