بزرگداشت شهدای عشایر با محوریت حل مشکلات ایلات برگزار شود
کد خبر: 4141458
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
آیت‌الله دژکام:‌

بزرگداشت شهدای عشایر با محوریت حل مشکلات ایلات برگزار شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تقدیم ۲ هزار شهید دفاع مقدس توسط عشایر فارس، گفت: بزرگداشت شهدای عشایر باید با محوریت حل مشکلات ایلات برگزار شود.

آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس، امروز، 27 اردیبهشت‌ در جمع معتمدین و نخبگان عشایر ایلات و طوایف فارس، با اشاره به تقدیم 2 هزار شهید دفاع مقدس توسط عشایر استان گفت: همایش شهدای عشایر فارس در جهت گرامیداشت یاد و اهداف شهدا با حضور مسئولان برگزار شود.

وی اسلام را دینی برای زندگی مردم دانست و ادامه داد: شهدا و دین اسلام باید وسیله‌ای برای حل مشکلات مردم به خصوص جامعه عشایری باشد تا مسئولان در جمع مردم حضور یابند و مطالبه‌گری انجام شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه حکومت مردمی اسلامی جای لابی‌گری نیست، تأکید کرد: تغییر الگوهای قدیمی در برگزاری مراسم و همایش‌ها، لابی‌گری‌ها را حذف خواهد کرد بنابراین باید تجلی حل مشکلات زندگی مردم توسط مسئولان باشد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: رسیدگی به مشکلات مردم به هر نحوی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و رضایت خداوند و امام زمان(عج) را به دنبال دارد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که تمامی انسان‌های کره زمین از یک پدر و مادر(آدم و حوا) آفریدیم؛ پروردگار از روی حکمت، هرکدام از انسان‌ها را یک ملت و قبلیه ای قرار داد بنابراین فائده تشکیل ایلات و عشایر این است که با نشان ایل خود اهداف جامعه بشری را دنبال کند.

آیت‌الله دژکام هدف تمامی عشایر را یکسان دانست و با تأکید بر وحدت بین ایلات عشایری، اظهار کرد: شهر شیراز از قدیم عشایر یکجا نشین را در دورن خود داشته و معمولا بزرگان ایلات در این شهر بزرگان ایلات ساکن بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه منافع جمعیت‌های مختلف عشایر با یک‌جا نشین و شهر نشین در هم تنیده است، افزود: عشایر کوچ‌رو نیاز دارند که از نزدیک و یا اطراف شهرها عبور کنند بنابراین مشکل ایل راه‌ها باید مورد توجه واقع شود چراکه خدمت بزرگی برای امنیت غذایی کشور بوده و دام‌های سبک می‌تواند به راحتی به چراگاه‌های خود برسد لذا نفع آن به همه مردم خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha