جزئیات برگزاری سومین همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» اعلام شد
کد خبر: 4141303
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶

جزئیات برگزاری سومین همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» اعلام شد

دبیر علمی سومین همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در تشریح جزئیات برگزاری این همایش از ارسال آثار فاخر و برگزیده این همایش به تیم‌های پژوهشی مرکز حوزه‌های علمیه قم برای استفاده در سیاست‌گذاری‌های آینده حوزه‌های علمیه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا حدائق دبیرعلمی سومین همایش ملی حوزه انقلابی حوزه منتظربه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا حدائق، دبیر علمی سومین همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» شب گذشته، ۲۶ اردیبهشت‌ در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، گفت: کسی که بهره‌ای از دانش و علم ندارد، معنی ندارد دیگران آن را سعادت‌مند بدانند.

وی با بیان اینکه منظور توصیه اهل بیت(ع) به علم، علم دین است، افزود: عالم به علم دین واجب بر هر زن و مردی بوده و راه رسیدن به سعادت، عالم به دین شدن و با تحقیق دین را پذیرفتن است.

حدائق در ادامه مراسم اختتامیه سومین همایش ملی حوزه انقلابی حوزه منتظررا مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این همایش در دو بخش علمی و هنری برگزار شد که آثار رشته‌های فیلم، اینفوگرافی، داستان در بخش هنری و مقاله و کتاب در بخش علمی پذیرفته شد.

دبیر علمی همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با اشاره به موضوعات بخش ویژه این همایش گفت: در دو موضوع «نقش امامزادگان فارس در احیای روحیه انقلابی اسلامی» و «نقش علمای فارس در احیای روحیه انقلابی» در بخش ویژه همایش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ اثر از ۱۲ استان کشور به دبیرخانه ارسال شده است، افزود: همایش مذکور جهش خوبی  در بخش کیفیت آثار نسبت به ادوار گذشته داشت که در راستای آن نیز چهار پیش همایش با حضور علمای کشوری برگزار شد.

حدائق با تصریح اینکه سایت برخط همایش طراحی و راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: داوری به صورت ویژه نسبت به ادوار مدنظر قرار گرفت که در ابتدا تمامی آثار داروی اجمالی شدند و بعد از طی چند مرحله داوری تفصیلی، درنهایت آثار برتر توسط داوران همایش معرفی شد.

دبیر علمی همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» ادامه داد: بیش از ۸۵ درصدآثار برگزیده سومین همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» از استان فارس بوده است.

چگونگی استفاده کاربردی از آثار برگزیده همایش

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا مبنی بر چگونگی استفاده کاربردی از مقاله‌ها و آثار برگزیده همایش گفت: کلیه مقالات و آثاری در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه‌سازی می‌شود تا در دسترس همگان قرار گیرد و آثار برتر و فاخر به تیم‌های پژوهشی مرکز حوزه‌های علمیه قم نیز ارسال شده تا در سیاست‌گذاری‌های آینده حوزه‌های علمیه مورد استفاده قرار گیرد.

حدائق با اشاره به حمایت آیت‌الله حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه قم از آثار همایش، ادامه داد: کارگروه بررسی آثار در معاونت پژوهشی حوزه علمیه قم ایجاد خواهد شد تا آثار طلاب به صورت ویژه مورد استفاده قرار گیرد؛ برخی از آثار فاخر با حمایت خیران چاپ می‌شود و با رایزنی‌های انجام شده با صدا و سیمای مرکز فارس، پژوهش‌های کاربردی بر روی شخصیت‌های انقلابی در ساخت مستند‌ها و فیلم‌نامه‌ها استفاده خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های هیئت امنا همایش هویت و شخصیت طلبه تراز انقلاب اسلامی بود، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب محور این همایش قرار گرفت.

حدائق همچنین با اشاره به خدمات حوزه‌های علمیه استان فارس در ابعاد مختلف، اظهار کرد: در کنار اختتامیه همایش، دستاورد‌های حوزه علمیه استان به نمایش گذاشته شد.

وی در ادامه با اشاره به تأسیس دبستان مهدوی تحت نظر این حوزه اظهار کرد: دبستان مهدوی یکی از دستاورد‌های حوزه علمیه منصوریه است که دانش‌آموزان مورد تربیت مهدوی و قرآنی می‌گیرند.

حدائق با تأکید بر استفاده مربیان ماهر در این دبستان، گفت: سه دوره تربیت مربی مهدویت با حضور ۱۱۰ نفر طی مدت ۴ ماه انجام شده است تا مربیان ماهر و مسلط در این دبستان کار تربیتی را به نحو احسنت انجام دهند.

ثبت‌نام دبستان مهدوی 

وی از ثبت‌نام دبستان مهدوی برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: از بین دختران و پسران در سال تحصیلی جدید ثبت‌نام به‌عمل می‌آید که والدین می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی مدرسه روند ثبت نام را طی کنند.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با اشاره به پذیرش حوزه‌های علمیه نیز اظهار کرد: حوزه علمیه منصوریه نیز از بین متقاضیان در تمامی پایه‌ها و سطوح ثبت نام می‌کند.

حدائق، مدرسه منصوریه را یکی قدیمی‌ترین مدارس علمیه در سطح کشور اعلام کرد و افزود: در مدرسه علمیه منصوریه رشد طلبه‌ها در ابعاد مختلفی انجام خواهد شد و زمینه پیشرفت در ابعاد علمی، تبلیغی و پژوهشی مهیا شده است.

وی، فعالیت بیش از ۷ ساله قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه را در راستای فعالیت‌های تبلیغی و جهادی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: طلاب مدرسه منصوریه شیراز مفتخر به کسب رتبه‌های برتر حوزه علمیه استان فارس در تمامی پایه‌ها شدند که مایه افتخار این مدرسه علوم اسلامی تشیع است.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه از شهریور ماه سال تحصیلی جدید شروع خواهد شد، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به تارنمای اینترنتی حوزه علمیه منصوریه جهت سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام
captcha