70 نفر از دانش‌آموزان فارس به مرحله کشوری مسابقات قرآن راه پیدا می‌کنند
کد خبر: 4141147
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

70 نفر از دانش‌آموزان فارس به مرحله کشوری مسابقات قرآن راه پیدا می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به برگزاری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در این استان گفت: 70 نفر از برگزیدگان این مرحله از استان فارس به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان فارس طی روزهای 24 و 25 اردیبهشت‌ماه در شیراز در حال برگزاری است.

محمد خلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 25 اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از این مسابقات گفت: در راستای تعمیق باورهای دینی و توسعه فرهنگ قرآن، نماز و ترویج فرهنگ اعتقادی که در قالب ساحت دینی و اعتقادی مندرج در سند تحول بنیادین گنجانده شده است، برگزاری مسابقات قرآن را در سال تحصیلی جاری با جدیت هر چه تمام تر در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات قرآن اظهار کرد: ارائه مبانی اعتقادی با زبان روز همواره از مطالبات روز دانش‌آموزان بود که در این مسابقات این مهم محقق می‌شود.

عسکری تصریح کرد: پس از برگزاری مسابقات قرآن در مرحله ۱۴گانه، مرحله استانی این مسابقات با حضور دو هزار دانش‌آموزان دختر و پسر به صورت مجزا در دوره‌های متوسطه اول و دوم از سراسر استان در شیراز درحال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: در این مرحله از مسابقات دانش‌آموزان در رشته‌های تفسیر، دعاخوانی، حفظ ۵، ۱۰ ، ۲۰ و کل قرآن، صحیفه سجادیه، قرائت تقلیدی و تحقیقی، نهج‌البلاغه و گفتمان مهدوی با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در پایان این رقابت‌ها، حدود ۷۰ نفر برگزیده به مرحله کشوری این مسابقات که در مشهد و کرمانشاه برگزار می‌شود، راه می‌یابند، گفت: برگزیدگان مرحله استانی پس از شرکت در دوره‌های توانمندسازی به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن بیش از ۴۵۰ هزار دانش‌آموز شرکت کردند که پس از رقابت با هم، بیش از ۱۵۰ هزار نفر آن‌ها به مرحله شهرستان و منطقه‌ای و در ادامه نیز بیش از ۸ هزار نفر به مرحله چهارده گانه راه یافتند.

انتهای پیام
captcha