مشارکت قرآن‌آموزان ۶ کشور در طرح حفظ یک‌ساله
کد خبر: 4141104
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

مشارکت قرآن‌آموزان ۶ کشور در طرح حفظ یک‌ساله

مسئول امور بین‌الملل مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از مشارکت قرآن‌آموزان 6 کشور جهان اسلام در طرح حفظ یک‌ساله این مؤسسه در سال جاری خبر داد.

قرآن‌آموزان مدارس شبانه‌روزی، بیت‌الاحزانیوسف انوری، معاون امور بین‌‌الملل و رئیس مؤسسه قرآنی بیت‌‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه این مؤسسه هر ساله در قالب طرح‌های مختلف قرآنی، قرآن‌آموزانی از کشورهای مختلف دارد، گفت: در تابستان سال جاری از 6 کشور جهان اسلام در طرح حفظ یک ساله قرآن کریم قرآن‌آموز خواهیم داشت.

وی افزود: این افراد دوره آزمایشی طرح یکساله حفظ کل قرآن را در قالب طرح ملی «رحله» می‌گذرانند و در صورت پذیرش در آزمون پایانی این طرح، به دوره یکساله راه پیدا خواهند کرد.

انوری با بیان اینکه این افراد از کشورهای مختلفی حضور دارند، افزود: این قرآن‌آموزان هم در بخش بانوان هم در بخش آقایان در مدارس شبانه‌روزی استان‌های فارس، خوزستان و قم مشغول به حفظ قرآن کریم خواهند شد که بانوان در مدرسه شهرستان نی‌ریز استان فارس مستقر خواهند شد.

معاون امور بین‌‌الملل مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با یادآوری اینکه این مؤسسه هم‌اکنون دارای 15 مدرسه شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن کریم است، گفت: از این تعداد دو مدرسه ویژه بانوان است که یکی در استهبان و دیگری در نی‌ریز استان فارس استقرار دارند.

وی با تصریح اینکه طی سال‌ها اجرای طرح حفظ یک ساله قرآن کریم تاکنون از 13 کشور قرآن‌آموز داشته‌ایم، گفت: قرآن‌آموزانی از کشورهای آمریکا، پاکستان، اندونزی، هندوستان، مالزی، عراق و... در مدارس شبانه‌روزی ما تحصیل کرده‌اند.

انوری در پایان گفت: این معاونت در راستای ایجاد شعبه و نمایندگی در کشورهای دارای ظرفیت برای تسهیل‌گری در شناسایی و پرورش نخبگان تأثیرگذار قرآنی بر اساس اولویت‌های مؤسسه و با توجه به شرایط کشورهای درخواست‌کننده در حال رایزنی و پیگیری است.

انتهای پیام
captcha