ارتباط حوزه و دانشگاه را تقویت کنیم
کد خبر: 4140274
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸

ارتباط حوزه و دانشگاه را تقویت کنیم

استاندار فارس با اشاره به اهمیت ارتباط حوزه و دانشگاه در کلام امامین انقلاب گفت: باید ارتباط قوی بین حوزه و دانشگاه را در این دوره رقم بزنیم.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 21 اردیبهشت‌ماه در گردهمایی رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در شیراز در حال برگزاری است، خواستار تفویض اختیارات به رؤسای دانشگاه‌ها و هیئت امنای دانشگاه‌ها شد چراکه اینان افراد قابل اعتماد هستند.

 وی با بیان اینکه متأسفانه هم‌افزایی خوبی میان دانشگاه‌ها وجود ندارد، افزود: حتی در برخی از دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم هم هم‌افزایی وجود ندارد در صورتی که این هم‌افزایی باید بیشتر اتفاق افتد.

ایمانیه با تأکید بر اینکه باید از امکانات بهتر استفاده کرد، گفت: هم‌افزایی دانشگاه‌ها موجب می‌شود که بتوان از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها به صورت مشترک استفاده شود اما اکنون در عین حالی که دانشگاه‌ها مشکلات مالی دارند، حاضر نیستند از هم‌افزایی استفاده کنند.

استاندار فارس با اشاره به بحث مولدسازی میان سران سه قوه اظهار کرد: اگر دانشگاهی در زیرمجموعه وزارت علوم در شهر و استانی امکاناتی دارد که می‌تواند به یک محیط تجاری و مسکونی تبدیل و ارزش افزوده ایجاد کند و پروژه‌های دیگر ناقص را تکمیل کند لذا باید از این فرصت طلایی استفاده کنید.

وی با بیان اینکه بحث تغییر کاربری و ایجاد ارزش افزوده از امکانات باید دنبال شود، افزود:‌ موضوع دیگر بحث ورود اساتید و هیئت علمی به مدیریت کشور است که باید راه این کار را باز کنیم البته اساتید دانشگاه هم اشتیاق این کار را داشته باشند. بعضاً شنیده می‌شود رئیس یک دانشگاه با مأمور شدن یکی از اساتید دانشگاه مخالفت می‌کند در صورتی که باید کمک کرد تا از ظرفیت اساتید در بدنه مدیریتی کشور استفاده شود و باید از سخت‌گیری دست برداریم.

ایمانیه با تأکید بر اینکه باید ارتباط قوی بین حوزه و دانشگاه را در این دوره رقم بزنیم، خواستار اهمیت دادن به جوانان شد و افزود:‌ باید برای جوانان وقت گذاشت و این وقت گذاشتن هم به صورت چهره به چهره باشد نه اینکه در یک جمع 500 نفره حاضر شده و سخنرانی کنید زیرا این کار فایده‌ای ندارد.

استاندار فارس با بیان اینکه تلاش کنیم تا جوانان ما در کشورمان بمانند و تلاش کند، گفت: همچنین باید تلاش کنیم تا بحث مسکن اساتید را حل کنیم و در این زمینه می‌توان از ظرفیت طرح ملی جهش مسکن استفاده کرد.

وی خواستار استفاده از اساتید مستعد شد و افزود: حتی اگر اساتیدی خط فکری سیاسی متفاوتی داشته باشند باید از ظرفیت آنان استفاده کرد تا این دیوارهای بی‌اعتمادی فروریزد.

ایمانیه در ادامه بر ضرروت تخصیص اعتبار و بودجه برای کارهای فرهنگی در دانشگاه‌ها شد و گفت: باید برنامه اردویی هنری و فرهنگی در دانشگاه‌ها اجرا کنیم. اگر می‌خواهیم دانشجویان را نگه داشته و انسان‌هایی پرورش دهیم که در این کشور مفید باشند، باید به مباحث فرهنگی اهمیت دهیم.

وی با بیان اینکه اساتید و رؤسای دانشگاه‌ها این نکته را مدنظر داشته باشند که اشرف مخلوقات در اختیار آن‌هاست پس باید به آن‌ها احترام گذاشت، گفت: در بحث ازدواج نیز باید تسهیلات ایجاد کنیم و در این زمینه پیشنهاد می‌شود تا خوابگاه‌های متأهلین در دانشگاه‌ها گسترش یابند.

ایمانیه در پایان خواستار گسترش کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها شد و گفت:‌ این کار برای رفع شبهات دانشجویان بسیار کمک‌کننده است.

انتهای پیام
captcha