از فریاد خشم فلسطینیان در تشییع پیکر شهدا تا هراس رژیم صهیونیستی از پاسخ مقاومت + عکس
کد خبر: 4139771
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
با تحولات فلسطین

از فریاد خشم فلسطینیان در تشییع پیکر شهدا تا هراس رژیم صهیونیستی از پاسخ مقاومت + عکس

فریاد خشم فلسطینیان در مراسم تشییع پیکر شهدای فلسطینی و درخواست کشورهای اسلامی برای مداخله جامعه بین‌المللی و توقف جنایات رژیم اشغالگر از جمله تازه‌ترین تحولات فلسطین است.

شهادت فرماندهان مقاومت

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم،  رژیم صهیونیستی در حمله ددمنشانه بامداد امروز سه‌شنبه نهم ماه مه 2023 برابر با 19 اردیبهشت سه نفر از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین را به همراه خانواده‌هایشان چهار زن و چهار کودک را به شهادت رساند.

جهاد شاکر الغنام، دبیر شورای نظامی گروه سرایا القدس، شهید خلیل صلاح البهتینی، عضو شورای نظامی و فرمانده منطقه شمالی در سرایا القدس و طارق ابراهیم عزالدین، یکی از فرماندهان عملیات‌های نظامی سرایا القدس در کرانه باختری بودند که در این تجاوز ننگین رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

جمع کثیری از مردم غزه امروز پس از اقامه نماز ظهر و نماز میت بر پیکر شهدای این تجاوز رژیم صهیونیستی در مسجد العمری غزه پیکرهای آنها را تشییع کردند.

جوانان فلسطینی مراسم تشییع پیکرهای این شهدا را به راهپیمایی بزرگ ضد رژیم اشغالگر تبدیل کرده و با در دست داشتن پرچم‌های گروه‌های مقاومت شعار سر دادند که پاسخ ملت فلسطین به جنایت اسرائیل فوری است.

سخنگوی حماس هم اعلام کرده است که گروه‌های مقاومت به طور یکپارچه برای پاسخ به این جنایت اسرائیل آماده می‌شوند و پاسخ مقاومت محدود به جهاد اسلامی نخواهد بود.

کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که برآوردهای امنیتی حاکی است که گروه‌های مقاومت فلسطین برای حملات راکتی گسترده به جنوب و مرکز سرزمین‌های اشغالی آماده می‌شوند.

در عین حال هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح نیز بدون محکوم کردن جنایت  رژیم صهیونیستی همه طرف‌های ذیربط را به خویشتنداری و ارتباط با همه طرف‌ها در تلاش برای پیشگیری از درگیری گسترده‌تر دعوت کرده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از وزیر جنگ این رژیم آورده است که گفته این رژیم باید برای هر سناریویی از جمله جنگ طولانی مدت آماده باشد.

رژیم صهیونیستی همچنین برای تخلیه بیش از چهار و 500 نفر از صهیونیست‌های ساکن شهرک سدیروت در مرز با سرزمین‌های اشغالی آماده می‌شود.

 پروازهای فرودگاه بین‌المللی بن گوریون تل‌آویو نیز از بیم حملات راکتی مقاومت به مسیرهای دیگر منتقل شده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که نتانیاهو در گفت‌وگوی تلفنی دیروز خود با مشاوران ارشد جو بایدن،  رئیس جمهور آمریکا به تصمیم تل‌آویو برای انجام علیمات نظامی علیه غزه اشاره کرد.

یک هزار فرمانده جایگزین هر فرمانده شهید می‌شوند

ابوحمزه، سخنگوی سرایا القدس نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد که گروهان‌های قدس و مقاومت خود را در برابر شهدا متعهد می‌دانند و با صبر و پایداری به مقابله با متجاوزان خواهند رفت.

وی با تاکید بر اینکه با شهادت هر فرمانده یک هزار فرمانده دیگر جایگزین وی می‌شوند، گفت: فرماندهان جدید راه همان‌ها را ادامه خواهند داد.

ابوحمزه تأکید کرد: این فجایعی که ارتش رژیم اشغالگر در حق غیرنظامیان بی‌گناه در خانه‌هایشان مرتکب شده است، پایبندی ملت فلسطین در مقاومت تا آزادسازی فلسطین را بیشتر می‌کند.

واکنش کشورها: جامعه بین‌المللی مسئول است

وزارت خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه خواستار توقف فوری آن شد و گفت: نباید در گرداب درگیری تازه‌ای گرفتار شد.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای شدیداللحن ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی آورده است: مصر چنین تجاوزهایی را که با قواعد قانون بین‌المللی و احکام قانونی بین‌المللی  مغایر است کاملاً رد می‌کند، زیرا اوضاع را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین غیرقابل کنترل خواهد کرد و تلاش‌ها برای ایجاد آتش‌بس و کاستن از تنش‌ها تضعیف می‌کند.

وزارت خارجه سوریه ضمن تأکید بر ایستادگی دمشق در کنار ملت فلسطین و حمایت از آرمان فلسطین گفت: این رفتار جنایتکارانه رژیم اشغالگر تنها پایبندی آنها به موضعشان را بیشتر می‌کند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: جملات در محکومیت این جنایت کافی نیست و می‌بایست اقدامات واقعی برای توقف این جرایم اسرائیل در حق ملت فلسطین به کار گرفته شود و مسئولین اسرائیلی که به دنبال سرپوش گذاشتن بر بحران‌های داخلی خود هستند، مجازات شوند.

وزارت خارجه اردن هم تجاوز امروز رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کرد و گفت که جامعه بین‌المللی باید به شکل فوری و مؤثر برای توقف تجاوزات اسرائیل و حمایت از ملت فلسطین ورود کند.

وزارت خارجه الجزائر نیز ضمن محکوم کردن این جنایت خواستار مداخله جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به تجاوزات رژیم اشغالگر شد.

اسرائیل قادر به دو دسته کردن مقاومت نیست

داوود شهاب، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی و مسئول دفتر اطلاع‌رسانی این جنبش در نوار غزه نیز طی نطقی در مراسم تشییع پیکر جمعی از این شهدا در غزه گفت: به خداوند بزرگ سوگند می‌خوریم که به این تجاوز پاسخ خواهیم داد و به مبارزه ادامه می‌دهیم و در مسیر شهدا ثابت قدم می‌مانیم.

وی تأکید کرد: پاسخ به این تجاوز بار دیگر یکپارچه خواهد بود تا دشمن بار دیگر بفهمد که تلاش‌هایش برای برهم زدن وحدت مقاومت محقق نخواهد شد.

سران عرب به دلیل غفلت از فلسطین مسئولند

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان جنایت دشمن صهیونیستی در ترور رهبران مقاومت در غزه به همراه خانواده‌هایشان را محکوم کرد و گفت: این قتل عام ماهیت جنایتکارانه رژیم اشغالگر را نشان می‌دهد.

این نهاد در بیانیه‌ای سران عرب، مسلمانان و همه کشورهای دنیا را به دلیل غفلت از تداوم جرایم رژیم اشغالگر و تخلف آن از همه قوانین و منشورهای بین‌المللی مسئول خواند و گفت: همین است که اسرائیل برای تداوم تروریسم خود جسارت پیدا کرده است.

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بر ملت مقاوم فلسطین درود فرستاد و گفت: ما به قدرت مقاومت و ملت فلسطین در ناکام گذاشتن نقشه‌های دشمن صهیونیستی یقین داریم و این اقدامات تروریستی اراده آنها را در مقابله با رژیم اشغالگر در هم نمی‌شکند.

این نهاد لبنانی تأکید کرد که اسرائیل برای فرار از بحران‌های داخلی سعی در ارتکاب جرایم بیشتر در حق ملت فلسطین دارد، اما این جرایم تنها صبر و پایداری آنها در مسیر جهاد تا آزادسازی آخرین وجب از سرزمینشان و مفدسات اسلامی را بیشتر می‌کند.

امام جماعت اهل تسنن لبنان: پاسخ مقاومت پشیمان‌کننده باشد

شیخ حسام العیلانی، امام و خطیب مسجد غفران در شهر صیدا لبنان هم در بیانیه‌ای تأکید کرد: جنات ترور سه نفر از فرماندهان سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از سوی دشمن صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.

شیخ العیلانی گفت: این دشمن باید بهای جنایت خود را بدهد آن هم با پاسخ گسترده همه گروه‌های مقاومت فلسطین تا رژیم اشغالگر را از کار خود پشیمان کند و بداند که قبل از هر جنایتی به عواقب آن فکر کند و بداند که هیچ کدام بی‌پاسخ نمی‌ماند.

گروه‌های مقاومتی عرین الاسود هم با صدور بیانیه‌ای بر آمادگی خود برای پاسخ به این جنایت وحشتناک تأکید کرد و گفت: مردم ما در غزه با عزت که انتقام هر مظلومی را می‌گیرند، این بار هم انتقام خون شهدایشان را خواهند گرفت و ما به آنها می‌گوییم که سربازان شما و تحت امر شما هستیم.

در این بیانیه آمده است: به مردم می‌گوییم ناراحت نباشید و به دشمن هم می‌گوییم خوب مراقب‌باش زیرا طی ساعات آتی درهای جهنم را به رویتان گشوده خواهید دید.

انتهای پیام
captcha