آمادگی فارس برای گسترش روابط گردشگری با عراق
کد خبر: 4139512
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

آمادگی فارس برای گسترش روابط گردشگری با عراق

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از آمادگی گسترش این استان برای گسترش روابط در گردشگری سلامت و تأمین خدمات مورد نیاز به شهروندان عراقی خبر داد.

دیدار معاون استاندار فارس با رئیس مرکز مشاوره در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری عراقبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس امروز، 18 اردیبهشت‌ماه در دیدار با عبدالعلی یاسری، رئیس مرکز مشاوره در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری عراق و معاون اسبق استاندار کربلا با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار فارس در حوزه‌های مختلف پزشکی، درمانی، گردشگری، صنعت، کشاورزی،‌ انرژی و... از آمادگی مجموعه مدیریت ارشد استان برای برقراری روابط در حوزه‌های مختلف با استان‌های کشور عراق خبر داد.

وی با بیان اینکه شیراز از گذشته دور تاکنون قطب پزشکی ایران بوده و اکنون نیز خدمات ویژه پزشکی در این کلانشهر انجام می‌شود، افزود: هم‌اکنون بیمارستان پیوند اعضا ابن سینا بالاترین رتبه را در انجام جراحی پیوند کبد موفق در جهان به خود اختصاص داده است.

فرخ‌زاده بیان کرد: به رغم نزدیکی فارس به خوزستان و راحت بودن بودن مسیر تردد برای همسایگان عراقی ارتباط در بحث گردشگری سلامت میان عراق و استان فارس مطلوب نیست.

معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استاندار فارس تاکید کرد: آمادگی گسترش روابط در گردشگری سلامت و تأمین خدمات مورد نیاز به شهروندان عراقی در شیراز را داریم.

وی همچنین بر لزوم توجه به روابط تجاری بین دو کشور تأکید کرد و افزود: فارس با دارا بودن ظرفیت‌های فرآوری محصولات نفت، گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنایع غذایی و سایر نیازهای احتمالی همسایه غربی خود آماده توسعه روابط اقتصادی با کشور عراق است.

فرخ‌زاده با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نظر علمی و آموزشی گفت: فارس آمادگی دارد روابطی دو سویه در حوزه آموزش و تربیت دانشجویان و پزشکان کارآزموده با عراق برقرار کند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه اولین مقدمه برای توسعه روابط، شناخت مناسب مردم از کشورهای مقصد و توانمندی‌های این کشورها است، اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد که گروه‌های موثر در تبلیغات حرفه‌ای (بلاگرهای سرشناس عراق) از استان فارس به کشور عراق سفر کنند و فارس نیز پذیرای گروه‌های از عراق باشد که ضمن آشنایی به تبلیغ درباره ظرفیت‌های دو جانبه بپردازند.

بر مدار وحدت و همدلی پیش‌ رویم

وی گفت: کشورهای خاورمیانه باید با اتکا به توانایی‌های خود و حرکت بر مدار وحدت و همدلی امور منطقه را پیش ببرند و هیچ کشوری خارج از منطقه دلسوز ما نخواهد بود.

فرخ‌زاده در پایان ابراز امیدواری کرد: شاهد برقراری بهترین شرایط در کشور عراق و رشد و عزت مندی ملت و دولت این کشور در منطقه باشیم.

عبدالعالم یاسری، رئیس مرکز مشاوره در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری عراق و معاون اسبق استاندار کربلا نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه توسعه روابط عراق با استان فارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به موانعی که در این مسیر وجود دارد اشاره کرد و گفت: ناآشنا بودن مردم عراق با فارس و شیراز و ضعف تبلیغات در این حوزه اولین مشکلی است که باعث می‌شود مسافران عراقی به شهرهای دیگری همچون مشهد و همدان سفر کنند.

وی تصریح کرد: کم بودن تعداد پروازها و گران بودن بلیت از مواردی است که موجب می‌شود عراقی‌ها نتوانند فارس را برای سفر انتخاب کنند.

یاسری با بیان اینکه آمادگی داریم موارد مختلف در زمینه توسعه روابط با استان‌های مختلف کشور عراق را پیگیری کنیم، اقتدار ایران در منطقه و جهان را باعث افتخار دانست و گفت:‌ داشته‌های استان فارس بیش از سایر شهرها و استانهای ایران است که نیاز است بخش خصوصی برای معرفی و تبلیغات تلاش بیشتری را به انجام رساند.

انتهای پیام
captcha