همگان در قبال حفاظت از داشته‌های شیراز مسئول هستیم
کد خبر: 4139199
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
استاندار فارس:

همگان در قبال حفاظت از داشته‌های شیراز مسئول هستیم

محمدهادی ایمانیه با اشاره به ظرفیت‌های شیراز در ابعاد مختلف اعم از مذهبی، زیارتی، تاریخی و ادبی گفت: شیراز سرشار از داشته‌های بی‌شماری بوده که ممکن است به تک‌تک این داشته‌ها آسیب‌هایی وارد شود، اما وظیفه ما حفاظت از آن‌هاست.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، شب گذشته، 16 اردیبهشت‌ماه در مراسم بزرگداشت رور شیراز با اشاره به ظرفیت‌های این کلان‌شهر گفت: شیراز سرشار از داشته‌های بی‌شماری بوده که ممکن است به تک‌تک این داشته‌ها آسیب‌هایی وارد شود، اما وظیفه ما حفاظت از آنهاست.

وی با اشاره به جایگاه مذهبی شیراز بیان کرد: این افتخار نصیب هیچ شهر ایران نشده است که چهار امامزاده متبرکه در زیر سایه این شهر باشد که یکی از آن‌ها حرم حضرت شاهچراغ‌(ع) است و برای مردم این شهر بسیار عزیز است.

استاندار فارس با بیان اینکه این شهر دارای شعرای بزرگی است که از افتخارات جهان ادبیات هستند، افزود: هیچ شهر دیگری در ایران مثل شیراز شعرای بزرگی همچون حافظ، سعدی و ملاصدرا که از جمله فیلسوفان جهان بشریت است، ندارد.

ایمانیه با تأکید بر اینکه باغات شیراز جزو مزیت و برجستگی‌های این شهر است، بیان کرد: نباید اجازه داد تا این داشته‌ها خدشه‌دار شود و تک تک آنها نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

استاندار فارس با اشاره به زبانزد بودن هوای پاک شیراز ادامه داد: این شهر به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) و شهر ادب و فرهنگ فارسی بوده و هوای پاک آن زبانزد است.

وی با اشاره به ظرفیت قطب پزشکی بودن شهر شیراز اضافه کرد: باید همه با یکدیگر مشارکت داشته تا این قطب که نه تنها مورد اقبال سایر شهرها بلکه سایر کشورهای دیگر است، از آن صیانت شود. شهر شیراز دارای داشته‌های بسیار ارزشمندی همچون بناهای دوره تاریخی زندیه و مساجد عتیق، وکیل، نصیرالملک و نو است و کمترین شهری در ایران وجود دارد که از همه این آثار بهره‌مند باشد.

استاندار فارس با اشاره به شهره بودن شهر شیراز به شهر بهار نارنج گفت: ارزش بهار نارنج این شهر در مقایسه با سایر شهرها بسیار بالاست. شیراز، شهری فرهنگی، میهمان‌نواز، متدین و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، شهری دارای مردمی مهربان و میهمان‌دوست است.

انتهای پیام
captcha