بازآفرینی بافت تاریخی شیراز نیاز به عزم ملی دارد
کد خبر: 4138802
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

بازآفرینی بافت تاریخی شیراز نیاز به عزم ملی دارد

شهردار شیراز با بیان اینکه احیا و بازآفرینی بافت ۳۶۵ هکتاری تاریخی شیراز نیازمند عزمی ملی است، گفت: باید در بافت تاریخی شرایطی را مهیا کنیم تا زندگی جریان داشته باشد.

بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی از بافت تاریخی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز،‌ رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با همراهی مدیریت شهری و جمعی مدیران استانی عصر جمعه، 15 اردیبهشت‌ از بافت تاریخی شیراز بازدید کردند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی آقا تهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این راستا به سؤالی که روح‌الله نجابت نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به بافت تاریخی داشت، اشاره و بر اهمیت رسیدگی به این بافت تأکید و تصریح کرد: در هفته آتی مسائل مطرح شده را در مجلس عنوان و جمع‌بندی لازم را انجام می‌دهیم تا بتوانیم قدمی برای مردم شریف شیراز برداریم. 

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز نیز در این بازدید اظهار کرد: باید در بافت تاریخی شرایطی را مهیا کنیم تا زندگی در آن جریان داشته باشد و مردم به این بافت برگردند.

وی با اشاره به تعامل ارزنده مسؤولان استانی و مدیریت شهری ، تصریح کرد: امروز بهترین فرصت هست تا با همیاری که وجود دارد این بافت را احیا کنیم.

اسدی اظهار کرد: احیا و بازآفرینی بافت ۳۶۵هکتاری تاریخی شیراز نیازمند عزمی ملی است و‌ شهرداری در این راستا اعتباری به مبلغ هزار میلیارد تومان قرار داده است.

علی مصلی‌نژاد، شهردار منطقه تاریخی شیراز نیز در این بازدید اقداماتی که برای احیا و بازآفرینی بافت تاریخی انجام شده را تشریح کرد و به مراوداتی که با شهرهایی که بافت تاریخی دارند، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از احیای این بافت، مردم همین منطقه هستند، گفت: ما مردمان ارزشمندی در این بافت داشته‌ایم و این بافت بستر رویدادهای مهمی بوده است.

به گفته شهردار منطقه تاریخی شهرداری شیراز، کسب درآمد در این بافت اولویت نیست و مدیریت شهری برای احیای این بافت هزینه می‌کند.

مصلی‌نژاد با اشاره به کاهش بزهکاری و دیگر آسیب‌های اجتماعی در این بافت به‌دلیل فعالیت‌های انجام شده شهرداری با مشارکت دیگر دستگاه‌ها گفت: هرجا کار شود، آسیب اجتماعی کم و محو می‌شود.

شهردار منطقه تاریخی شهرداری شیراز تصریح کرد: کل ۳۶۵ هکتار بافت قدیم شیراز نیاز به عزم ملی و تفویض اختیار دارد که احیا و بازآفرینی شود.

انتهای پیام
captcha