داوران محفل در عرش التلاوه حرم حضرت عباس(ع)/ تمجید از اساتید قرآن ایران + عکس
کد خبر: 4137490
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

داوران محفل در عرش التلاوه حرم حضرت عباس(ع)/ تمجید از اساتید قرآن ایران + عکس

میزبانان و داوران برنامه تلویزیونی محفل ضمن تجلیل از سوی آستان مقدس عباسی، برنامه انس با قرآنی را با نام عرش التلاوه در صحن مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار کردند.

به گزارش ایکنا، محفل قرآنی «عرش التلاوه» شامگاه جمعه، 8 اردیبهشت با حضور میزبانان برنامه تلویزیونی «محفل» و قاریان شناخته شده کشور عراق در حرم حضرت عباس(ع) برگزار شد.

محفل قرآنی «عرش التلاوه» به همت مرکز طرح‌های قرآنی وابسته به حرم حضرت عباس(ع) جمعه شب با حضور میزبانان برنامه تلویزیونی محفل و قاریان شناخته شده کشور عراق در صحن مطهر حرم حضرت عباس(ع) برگزار شد.

در این محفل قاریانی از جهان اسلام و همچنین احمد ابوالقاسمی، قاری و مدرس قرآن؛ حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی، سید حسنین الحلو، رئیس مرکز طرح‌های قرآنی آستان عباسی؛  مشتاق العلی، رئیس مجمع علمی قرآن کریم، رافع العامری و محمدامیر التمیمی، قاریان ممتاز عراقی در محفل قرآنی «عرش التلاوه» حضور داشتند و به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند.

این مراسم ساعت 21 شامگاه جمعه با حضور مشتاقان و هیئت‌هایی از انجمن‌های قرآنی شهرهای مختلف استان واسط و هیئت کشافه الیوم الموعود از بغداد و جمعی از زائران و مجاوران حرم حضرت عباس(ع) برگزار شد.

 در این محفل قاریان نخبه کتاب الله مجید از داخل و خارج عراق حاضران را با تلاوت‌های ممتاز خود به وجد آوردند.

از جمله این قاریان عمار الحلی، قاری آستان مقدس عباسی، حامد شاکر نژاد، قاری بین‌المللی و سپس استاد احمد ابوالقاسمی قرائت خود را به ماهرانه‌ترین و زیباترین شکل اجرا و آخرین قرائت را رافع العامری، قاری آستان مقدس عباسی اجرا کرد.

این مراسم به مدت یک ساعت و نیم به طول انجامید و در آن زائران و مجاوران حرم و اساتید و دانشجویان حوزه قرآن کریم و علاقه‌مندان از حلاوت استماع و تدبر در کتاب خدا بهره بردند.

این مراسم به طور زنده از شبکه قرآن کریم عراق از زیرمجموعه‌های کانال ماهواره‌ای کربلا و تیم تولید فنی الکفیل در آستان مقدس عباسی و شبکه سه تلویزیون جمهور اسلامی ایران پخش شد.

تمجید آستان عباسی از اساتید قرآن ایران

پیش از برگزاری این مراسم تیم میزبانان و داوران قرآنی برنامه محفل که به کربلای معلی مشرف شدند در دفتر آستان مقدس عباسی از سوی حجت‌الاسلام سیداحمد الصافی، متولی شرعی آستان تجلیل شدند.

حجت‌الاسلام الصافی ضمن تمجید از برنامه جدید و به روز محفل که مردم را در انس با کتاب خدا و حفظ و قرائت آن تشویق می‌کند، گفت: امیدواریم که این مسیر استفاده از ظرفیت‌های قرآنی با پیشرفت همراه باشد و مورد حمایت و عنایت قرار گیرد و هر بار با نوآوری‌های تازه همراه باشد.

وی از داوران و میزبانان مسابقه بخصوص احمد ابوالقاسمی، حامد شاکرنژاد، شیخ غلامرضا قاسمیان و سیدحسنین الحلو به دلیل اجرای خوب خود در برنامه محفل با اهدای یادبودهایی تجلیل کرد.

مهمانان این مراسم نیز از آستان مقدس عباسی و حضور سید حسنین الحلو نماینده آنها در برنامه محفل که یکی از فاکتورهای موفقیت این برنامه برشمردند، قدردانی کردند.

آنها همچنین از نقش نهادهای قرآنی در جمهوری اسلامی ایران و نقش آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعه در نجف اشرف که امکانات خود را در خدمت به قرآن و اهل آن قرار داده است، تقدیر کردند.

انتهای پیام
captcha