ضرورت اهتمام نمایندگان مجلس برای تقویت شوراها
کد خبر: 4137315
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳

ضرورت اهتمام نمایندگان مجلس برای تقویت شوراها

شهردار شیراز با بیان اینکه باید قدر شوراهای محلی و روستایی را دانست، گفت: نماینذگان مجلس شورای اسلامی اهتمام لازم و ویژه را مبذول کنند تا روز به‌روز شوراها تقویت شوند.

محمدحسن اسدی، شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز امروز، 9 اردیبهشت‌ماه در ویژه برنامه روز شوراها که با حضور نمایندگان ادوار شوراهای اسلامی شهر و نمایندگانی از دولت و مجلس برگزار شد،‌ به مشارکت جدی مدیریت شهری در ویژه برنامه سعدی شیرازی اشاره کرد و گفت: طی هفته گذشته یادروز شیخ اجل سعدی شیرازی برگزار و مراسم اختتامیه آن شب گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار فارس و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد و در این مراسم شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز مشارکت جدی و قابل توجهی داشت.

وی با بیان اینکه از روز جمعه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه که همزمان با آغاز هفته شیراز است، برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد، افزود: امید است بتوانیم شیراز را که یک شهرت جهانی دارد، به خوبی پیش از گذشته وصف و معرفی کنیم. امروز می‌توان به درستی و عینیت کاربرد شوراهای اسلامی شهر و روستاها را دید.

شهردار شیراز با تصریح اینکه در وضعیت فعلی کشور، هزینه‌های بسیار زیادی تحمیل می‌شود، افزود: در تمامی شهرها، ارتباط شهرداری و شورای شهرها با اعتبارات دولتی تقریبا روز به روز کمتر می‌شود و در حال رسیدن به صفر است.

اسدی بیان کرد: کمک‌های دولت عمدتا و حداکثر در بخش بسیار کمی در حوزه مترو و ناچیز است؛ به‌گونه‌ای که در سال جاری توانستیم قریب به ۱۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو به فروش برسانیم.

وی با بیان اینکه از مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، تحقق ۴۰۰ میلیارد تومان آن برعهده شهرداری است، گفت: دولت در ۷۰۰ میلیارد تومان مشارکت ۵۰درصدی داشت که این کمک تنها برای ۱۷۵ متر اجرای مترو است.

شهردار شیراز افزود: در وضعیت فعلی شهرداری و شورا، بودجه تقریبی ۶هزار  میلیارد تومانی را با اهتمام جدی شورا ظرف یکسال به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان رساندیم که در هیچ دوره‌ای بودجه شهرداری بالغ‌بر ۳۰۰ درصد اضافه نشده بود.

اسدی اضافه کرد: اگر شورا به عنوان یک پارلمان و مجلس محلی وجود نداشت، شهرداری درهمان گردونه جاری گرفتار می‌شد و راهی به جایی نمی‌برد.

وی با بیان اینکه باید قدر شوراهای محلی و روستایی را دانست، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه دارند اهتمام لازم و ویژه را مبذول کنند تا روزبه‌روز شوراها تقویت شوند.

اسدی با تصریح اینکه مجلس شورای اسلامی باید اقدامات بزرگ و کلان کشوری را انجام دهد، گفت: پارلمان محلی، روستایی و شهری هم باید وظایف خود را انجام داده و هیچ‌کس به جز اعضای شوراها نمی‌توانند مشکلات را احصا و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنند.

شهردار شیراز در این مراسم از جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان درخواست کرد تا مدیریت یکپارچه شهری به سرانجام برسد‌ و مجلس در موضوع تأمين واگن که از وظایف دولت است، نقش ایفا کند.

اسدی با اشاره به قانون مصوب درآمدهای پایدار ادامه داد: فاصله گرفتن شهرداری‌ها از درآمدهای ناپایدار از عوارض محلی در حال افزایش است و این در حالی‌ست که در سال جاری ۳هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان از بودجه مربوط به درآمدهای پایدار است و در صورت تحقق طی سال جاری و سال آینده می‌توانیم درآمدهای پایدار را به سمتی سوق بدهیم که معادل‌سازی شود.

وی با بیان اینکه هیچ پروژه تعطیل و‌ نیمه تعطیل در شهر شیراز وجود ندارد، بیان کرد: مجموعه شهرداری و معاونین به صورت یک ید واحده و با حمایت شورا به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha