مقایسه عملکرد دستگاه‌ها قبل و بعد از انقلاب از مصادیق جهاد تبیین است
کد خبر: 4136826
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

مقایسه عملکرد دستگاه‌ها قبل و بعد از انقلاب از مصادیق جهاد تبیین است

استاندار فارس یکی از مصادیق تأثیرگذار جهاد تبیین را تشریح و مقایسه عملکرد سازمان‌ها قبل و بعد از انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: علی‌رغم همه تحریم‌ها تلاش کردیم دستاوردهای خوبی را کسب کنیم که این مسائل باید تبیین شود.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 7 اردیبهشت‌ در گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان از مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها خواست تا به تحقق اهداف عالیه نظام کمک کنند و سپس افزود: هر کدام از روابط عمومی ادارات باید 4 خصوصیت را در خود تقویت کنند تا بتوان به اهداف عالیه نظام دست یافت.

وی نخستین ویژگی را صداقت برشمرد و افزود: صداقت در کار فرد مهمی است و نباید منفعت فردی بر منافع سازمانی ارجحیت یابد. به عنوان مثال فردی تا دیروز یک موضع خاصی دارد و امروز برای تأمین منافع خویش تغییر عقیده می‌دهد؛ این مسئله نشان از عدم صداقت است.

ایمانیه با بیان اینکه دومین ویژگی درایت و هوشمندی است، گفت:‌ روابط عمومی‌ها باید با درایت و هوش و ذکات و فهم ابتدا موارد مختلف را سنجیده  بعد عمل کنند یعنی اول جوانب کار را بررسی کرده و بعد اقدام کنند.

استاندار فارس سومین ویژگی را وقت‌گذاری برای امور دانست و گفت: اگر بخواهیم تنها در ساعات اداری کار انجام دهیم، نمی‌‌توان کارها را پیش برد لذا باید برای کار خود وقت گذاریم.

وی با بیان اینکه چهارمین ویژگی داشتن انگیزه است زیرا کار بدون انگیزه به نتیجه درست و حسابی نخواهد رسید، گفت: هر هفته باید یکی از مدیران کل استان با حضور مدیر روابط عمومی استانداری با رسانه‌ها ارتباط برقرار کنند و باید برای این کار جدول زمان‌بندی در نظر گرفته شود.

جهاد تبیین را به درستی انجام دهیم

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مصادیق زیبا و جالب و تأثیرگذار جهاد تبیین را تشریح و مقایسه عملکرد سازمان‌ها قبل و بعد از انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمن ترفند جدیدی را برای اینکه نشان دهد نظام جمهوری اسلامی ناکارآمد است، انجام می‌دهد لذا باید برای مقابله با این ترفند، جهاد تبیین را به درستی انجام دهیم.

استاندار فارس در عین حال این نکته را یادآور شد که مشکلات در کشور وجود دارد و کم هم نیست اما نباید تنها به مشکلات نگاه کرد بلکه باید به افتخارات و دستاوردها هم توجه ویژه داشت، گفت: علی‌رغم همه تحریم‌ها ما تلاش کردیم دستاوردهای خوبی را به دست آوردیم و این مسائل باید تبیین شود.

وی با بیان اینکه این اقدامات باید قبل از هفته دولت انجام شود، از مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها خواست آمارهایی را از عملکرد ادارات و دستگاه‌های خود ارائه دهند که به درد مردم بخورد، نه آن آماری که هیچ اولویت و موضوعیتی برای مردم ندارد.

ضرورت نصب عملکرد سازمان‌ها در بیلبوردهای سطح شهر

ایمانیه خواستار نصب عملکرد سازمان‌ها در بیلبوردهای سطح شهرها شد و گفت: هر هفته باید محتوای این بیلبوردها تغییر یابد و اقدامات جدید، تأثیرگذار و امیدآفرین را در بیلبوردها اطلاع‌رسانی کرد تا مردم هر هفته بدانند چه اتفاقاتی افتاده است و این مسئله در جهاد تبیین نیز بسیار تأثیرگذار است.

استاندار فارس با بیان اینکه سفر هیئت دولت به استان مصوباتی داشته است که باید هم این مصوبات و هم مصوبات سفر استاندار و معاونان به شهرستان‌ها پیگیری شود، گفت: این مسئله کمک زیادی می‌کند تا مسائل مزمن استان سریع‌تر حل شود.

وی مقصد بعدی سفرش را شهرستان سپیدان در هفته آینده اعلام کرد و گفت: این شهرستان بیش از 85 درصد مصوبات سفر هیئت دولت را اجرایی کرده است.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش‌رو بودن انتخابات در سال جاری اشاره کرد و افزود: دو رویکرد در انتخابات وجود دارد؛ یکی اینکه برخی از نمایندگان فعلی ادعا می‌کنند که هر کار و اقدامی انجام شده است، خودشان انجام داده‌اند و مجریان و مدیران کاری نمی‌کنند و این انصاف نیست. عده‌ای هم می‌خواهند کاندید شوند و تبلیغ می‌کنند هیچ کاری انجام نشده است و یا نقصی در کارها پیدا کرده و آن را پررنگ می‌کنند.

استاندار فارس از مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها خواست تا تعادل خود را در ایام انتخابات حفظ کنند و سپس ادامه داد: وظیفه ما به فرموده رهبر معظم انقلاب جذب حداکثری مردم در انتخابات است. معظم‌له تأکید دارند که صندوق رأی مردم، صندوق امانت است لذا کسی حق ندارد به نفع کسی ورود کند و باید در این زمینه به وظایف قانونی و شرعی خود عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha