مطابق با سیره پیامبر(ص) در ارشاد افراد عمل کنیم
کد خبر: 4135509
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

مطابق با سیره پیامبر(ص) در ارشاد افراد عمل کنیم

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در ارشاد افراد و امر به معروف و نهی از منکر باید به سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) توجه کرده و مطابق سیره آنان عمل کنیم، گفت: باید ابتدا نقاط قوت افراد را ببینیم و سپس او را بر تقویت نقاط قوت تشویق کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس امروز، 30 فروردین در همایش عفاف و حجاب مدیران مدارس شیراز با یادآوری سخنان پیامبر مکرم(ص) در خصوص تربیت انسان‌ها گفت: اگر معلم یک فرد را با خدا آشنا کند آخرت خود را آباد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه باید از فرصت‌ها برای بهره‌برداری استفاده کنیم، افزود: در ارشاد افراد و امر به معروف و نهی از منکر باید به سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) توجه کرده و مطابق سیره آنان عمل کنیم یعنی اول نقاط قوت افراد را ببینیم و سپس او را بر تقویت نقاط قوت تشویق کنیم.

حدائق بر ضرورت پرهیز از برخوردهای اشتباه با افراد خاطی تأکید کرد و گفت:‌ برخورد اشتباه با افراد خاطی موجب بدتر شدن رفتار فرد می‌شود.

عضو جامعه روحانیت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود ویژگی‌های یک مدیر موفق را برشمرد و افزود: همانطور که پیامبر(ص) محور وحدت بود مدیر موفق نیز باید محور همدلی و همراهی و وحدت باشد.

وی بیان کرد: هر چند در دین‌داری اجباری نیست اما زمانی فرد با هنجارشکنی به جامعه آسیب می زند و باید از عمل او جلوگیری کرد چنان‌که از شیوع ویروس در بدن باید ممانعت شود.

حدائق همچنین خواستار توجه به ظرفیت افراد در امر به معروف و نهی از منکر شد و گفت:‌ عالی‌‌ترین سخنان پیامبر(ص) خطاب به حضرت امام علی(ع) است بنابراین با توجه به ظرفیت افراد با آن‌ها سخن بگوییم.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز در پایان یادآور شد: در قرآن چهار بار واژه‌های تربیت و آموزش با هم آمده است که سه بار تربیت مقدم بر آموزش آمده است لذا این موضوع اهمیت تربیت را برای ما بیان می‌کند.

انتهای پیام
captcha