رسانه‌ها در مهار تورم فرهنگ‌سازی کنند
کد خبر: 4134152
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
رئیس جهاددانشگاهی فارس:

رسانه‌ها در مهار تورم فرهنگ‌سازی کنند

امیرحسین استقلال با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «مهار تورم، رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: بخشی از تورم، تورم انتظاری است که رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی برای رفع آن می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

دیدار رئیس بسیج رسانه فارس با رئیس جهاددانشگاهی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، 26 فروردین در دیدار با رئیس سازمان بسیج رسانه این استان با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «مهار تورم، رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: ما به عنوان سربازان نظام باید حداکثر تلاش و مساعی خویش را برای تحقق شعار سال به کار گیریم.

وی افزود: تحقق این شعار قطعاً نیاز به اهتمام وزارتخانه‌های تخصصی خود دارد مثل وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و... اما هم در حوزه رسانه می‌توانیم کمک شایانی در این حوزه انجام دهیم.

استقلال با بیان اینکه یکی از دلایل تورم، تورم انتظاری است، گفت: بخشی از این تورمی که وجود دارد تورم روانی و انتظاری است به عنوان مثال در ایام نزدیک به عید نوروز، همه منتظر هستند که قیمت اجناس افزایش یابد. این مسئله شاید سابقه ۷۰ ساله‌ای داشته باشد و این انتظار تبدیل به باورهای رسوب کرده در ذهن ما شده است لذا وظیفه ما به عنوان رسانه فرهنگ‌سازی است برای رفع آن است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با تصریح اینکه حداقل ۱۵ درصد تورم سالانه کشور، تورم انتظاری است یعنی ربطی به ساختار و پشتوانه پول ندارد، گفت: اگر بتوانیم بخش روانی تورم را حذف کنیم، خدمت بزرگی به جامعه کرده‌ایم و به وظیفه خود برای تحقق منویات رهبری عمل کرده‌ایم.

استقلال همچنین در خصوص رشد تولید نیز گفت: در بحث تولید نیز می‌توانیم محرک بخش تولید باشیم. ذهنیتی که دشمنان در طول سالیان ایجاد کردند که کار تولیدی در این کشور جواب نمی‌دهد و حتی چنین ادبیاتی در بخش سرمایه‌گذاری هم شنیده می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با تأکید بر اینکه این موارد را می‌توانیم با فرهنگ‌سازی برطرف کنیم، افزود: بحث دیگری که می‌توانیم به عنوان رسانه در بحث تولید کمک کنیم، روشن کردن بخش‌های خاموش تولید است. مشاغل خرد و خانگی و متوسطمان در کشور بسیار ضعیف هستند، در صورتی که در دنیا قریب 40 درصد اقتصاد کشورها در دست مشاغل خرد و کوچک و متوسط است اما این رقم در کشورمان به کمتر از نصف این رقم می‌رسد.

وی بیان کرد: ما مردمی هستیم که خیلی به خلق ثروت توجه نداشتیم و در سال‌های گذشته مردم در اقتصاد نقش پررنگی ندارند و باید روی این بخش کار کنیم زیرا اقتصاد دولتی و نفتی پویا و جوابگو نیست و باید بر روی اقتصاد مردمی کار کنیم.

استقلال با تأکید بر اینکه تورم و نقطه ضعف اقتصاد ما این است که اقتصادمان دولتی و متکی به نفت است، افزود: اگر بتوانیم به عنوان رسانه مردم را تشویق به حضور  در مشاغل کوچک و خانگی کنیم تا ثروت‌آفرین باشند، هم زندگی مردم بهبود یافته و هم اقتصاد وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha