نصب المان قرآنی در حافظیه پیگیری می‌شود
کد خبر: 4132584
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
در پاسخ به پیشنهاد ایکنا مطرح شد

نصب المان قرآنی در حافظیه پیگیری می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای شهر شیراز در پاسخ به پیشنهاد ایکنا مبنی بر نصب نماد و المان قرآنی در حافظیه گفت: پیشنهاد خوبی است و آن را دنبال می‌کنیم تا حداقل یک المان قرآنی در ورودی حافظیه در معرض دید عموم قرار گیرد.

عضو شورای شهر شیراز در غرفه ایکنا، نمایشگاه قرآنعلی‌اکبر سلطانی، عضو کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه قرآن فارس، در پاسخ به اینکه چرا علی‌رغم اینکه حافظ داشته‌ها و جایگاهش را مرهون قرآن دانسته است، هیچ نماد و المانی یا حتی موزه‌ قرآنی در حافظیه وجود ندارد، گفت: پیشنهاد خوبی است و آن را دنبال می‌کنیم تا حداقل یک المان قرآنی در ورودی حافظیه در معرض دید عموم مردم قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن فارس اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن در ماه مبارک قطعاً موضوعیت خوبی دارد و مردم هم نسبت به آن علاقه نشان می‌دهند و حضورشان پررنگ بوده است، اما با توجه به ظرفیت‌های نمایشگاه می‌تواند نقش جدی‌تر داشته باشد.

سلطانی تصریح کرد: ظرفیت غرفه‌های کودک محور می‌تواند زینت بهتری به نمایشگاه دهد و ارتباط معنادارتری بین کودکان و حتی نوجوانان با موضوعیت قرآن برگزار کند چه بسا قابلیت برگزاری مسابقات قرآن در کنار این نمایشگاه می‌تواند افزون کند و مراجعات و بازدیدهای نمایشگاه را معنادارتر کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن در محل دائمی نمایشگاه‌های فارس اظهار کرد: وقتی نمایشگاه قرآن به مرکز بین‌المللی شهر شیراز می‌آید، قطعاً هویت فراتری پیدا می‌کند و می‌تواند موضوعیت بیشتری داشته باشد چون عامه مردم هم به برخی از این موضوعات علاقه‌مند هستند و این برنامه صرفاً نباید برای قشر مذهبی هدف‌گذاری شود و باید فرصتی باشد تا مردم به راحتی بتوانند به نمایشگاه قرآن بیایند.

وی در پایان گفت: وقتی نمایشگاه قرآن در مجموعه نمایشگاهی برگزار شود، امکان تردد مردم بسیار بیشتر است و عمومیت بیشتری دارد و کیفیت بهتری هم می‌تواند داشته باشد.

انتهای پیام
captcha