نمایشگاه قرآن فارس در یک نگاه
کد خبر: 4132279
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

نمایشگاه قرآن فارس در یک نگاه

نمایشگاه قرآن فارس همراه با دو نمایشگاه حج و زیارت و مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی طی بازه زمانی 16 تا 19 فروردین‌ماه جاری در شیراز برپا شده است.

نمایشگاه قرآن فارسبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن فارس همراه با دو نمایشگاه حج و زیارت و مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی طی بازه زمانی 16 تا 19 فروردین‌ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شیراز برپا شده است.

سه نمایشگاه مذکور در فضایی به مساحت بیش از پنج هزار مترمربع در سه سالن سرو، نرگس و بهار برگزار می‌شود که چهار هزار مترمربع آن به نمایشگاه قرآن اختصاص دارد و ۱۰۰ شرکت‌کننده با ۲۴۰ غرفه در سه نمایشگاه مذکور حضور دارند.

سالن نرگس مربوط به نمایشگاه قرآن و سالن بهار مربوط به سالن عترت و حج و زیارت است که دارای بیشترین بازدیدکنندگان از نمایشگاه امسال هستند.

نخستین غرفه نمایشگاه قرآن به کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز اختصاص دارد که در آن دستاوردها و افتخارات قرآنی و مذهبی دانشجویان دانشگاه شیراز به معرض نمایش گذاشته شده است. غرفه بعد به مجتمع فرهنگی و مذهبی خاتم‌الانبیا(ص) و دارالقرآن غدیر اختصاص دارد که در این غرفه ضمن معرفی فعالیت‌های این مجتمع و دارالقرآن، محصولات عفاف و حجاب هم به فروش می‌رسند.

غرفه سوم به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس اختصاص دارد که در آن فعالیت‌های مختلفی نظیر برنامه‌های کودکان و آشنایی آنان با کتاب‌های متناسب با سنشان، عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی فارس و... اجرا می‌شوند. غرفه چهارم نیز به مؤسسه فرهنگی قرآنی الرحمن پاسارگاد اختصاص دارد که در آن معرفی کتب تاریخی و مذهبی در قالب رمان و معرفی فعالیت‌های مؤسسه قرآنی پاسارگاد انجام می‌شود.

غرفه پنجم متعلق به خبرگزاری ایکناست که به‌عنوان تنها رسانه حاضر در نمایشگاه به‌صورت روزانه اقدام به انعکاس فعالیت‌های نمایشگاه دارد.

غرفه حجاب، غرفه ششم نمایشگاه است که در آن محصولات عفاف و حجاب مربوط به مشاغل خانگی حوزه‌های علمیه فارس ارائه می‌شود. غرفه اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی و ارائه زیورآلات و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی هم از دیگر بخش‌های این نمایشگاه هستند.

یکی از پررونق‌ترین بخش‌های نمایشگاه به موکب کودکانه مهدی‌یار اختصاص دارد که در آن آموزش‌های کودکان، قصه‌گویی، پخش کلیپ، اجرای سرود و شعر و... برای کودکان حاضر در نمایشگاه انجام می‌شود. جامعه قرآنی عصر استان فارس هم در این نمایشگاه یک غرفه دارد که در آن ضمن معرفی فعالیت‌های این جامعه، ثبت‌نام پویش «ستاره‌های زمین» انجام می‌شود.

غرفه طب اسلامی و ارائه محصولات این شاخه و غرفه کتابفروشی پاتوق هم برای ارائه کتب مذهبی و غرفه قرارگاه حضرت خدیجه(س) برای ارائه مشاوره خانواده و هچنین هنرهای قرآنی و صنایع دستی و غرفه عفاف و حجاب با حضور چهار گروه جهادی شیراز از دیگر بخش‌های این نمایشگاه هستند.

غرفه‌ مشاوره خانواده با حضور طلاب جهادی و غرفه‌ ارائه محصولات خانگی سلامت‌محور و طب اسلامی از بخش‌های دیگر نمایشگاه قرآن در سالن نرگس هستند.

غرفه کنگره جهانی محمد(ص)، پیامبر رحمت برای نمایش و فروش آثار برگزیده  این کنگره و غرفه اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس به‌منظور معرفی فعالیت دارالقرآن‌های آموزش و پرورش فارس و آموزش کودکان از دیگر بخش‌های نمایشگاه هستند.

کتابفروشی صاحب‌الزمان(عج)، پایه ثابت تمام نمایشگاه‌های قرآن فارس از دیگر بخش‌های  این نمایشگاه است که هر روز مشتریان خاص خود را دارد. مؤسسه قرآنی وفاداران میثاق عشق هم با برپایی یک غرفه به ارائه محصولات مهدوی در نمایشگاه قرآن فارس می‌پردازد و در نهایت غرفه بنیاد تعاون زندانیان فارس است که در آن صنایع دستی دست‌ساز زندانیان استان به فروش می‌رسد.

در سالن بهار مؤسسات قرآنی نظیر بیت‌الاحزان شعبه شیراز برای معرفی این مؤسسه و ثبت‌نام دوره‌های آن و معرفت یار برای ارائه محصولات عفاف و حجاب حضور دارند.

انتشارات فلاح هم تنها ناشر حاضر در نمایشگاه قرآن امسال است. دو غرفه هم برای ویزیت رایگان بازدیدکنندگان نمایشگاه از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اختصاص یافته است. غرفه‌های بعدی به سازمان حج و زیارت و آستان قدس رضوی اختصاص دارد که در آن ضمن معرفی فعالیت‌های سازمان به جذب خادم‌یار رضوی پرداخته می‌شود. غرفه هنرسرای میخک هم باز یکی دیگر از غرفه‌های نمایشگاه امسال است که در آن صنایع دستی به فروش می‌رسد.

در سالن سرو نمایشگاه هم محصولات مشاغل خانگی به‌منظور تقویت اقتصاد مقاومتی از نقاط مختلف کشورمان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام
captcha