نظارت بر فعالیت مراکز درمانی فارس در ایام تعطیل
کد خبر: 4131129
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

نظارت بر فعالیت مراکز درمانی فارس در ایام تعطیل

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به بازدید ناظران این معاونت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان فارس در ایام نوروز، از فعالیت حوزه‌های مختلف درمانی این مراکز در روزهای تعطیل و ارائه خدمات به مراجعان خبر داد.

بازدید محمدعلی مصلحی‌فر از بیمارستان پیوند اعضا، معاونت گردشگری استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس امروز، 14 فروردین با اشاره به بازدید ناظران این معاونت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان فارس در ایام نوروز، از فعالیت حوزه‌های مختلف درمانی این مراکز در روزهای تعطیل و ارائه خدمات به مراجعان خبر داد.

وی با بیان اینکه گردشگری سلامت در شیراز و استان فارس اهمیت ویژه‌ای دارد از بازدید محمدعلی مصلحی‌فر، ناظر این معاونت از بیمارستان‌های شهر شیراز و نوع ارائه خدمات در آن مراکز درمانی خبر داد.

فرخ‌زاده با اشاره به نتایج این بازدیدها اظهار کرد: بیمارستان پیوند ابوعلی سینا به عنوان مرکز کبد کشور شناخته شده است و به همین دلیل ۱۰ درصد بیماران این بیمارستان بین‌المللی و ۷۰ درصد بیماران خارج از استانی هستند که این آمار به دلیل شناخته شدن بیمارستان پیوند همچنان رو به افزایش است.

قائم مقام استاندار فارس در شورای سلامت استان در ادامه یادآور شد: از آمار بیماران خارج استانی بیشترین سهم را آذربایجان و اصفهان دارند. اصفهان به دلیل اینکه پیش از این یک مرکز کبد داشته که پس از تعطیلی این مرکز تمامی بیماران جهت معالجه به شیراز مراجعه می‌کنند.

فرخ‌زاده اظهار کرد: متخصصان بیمارستان پیوند اعضا به دلیل شرایط خاص بیماران مراجعه‌کننده، پزشکان متخصص و فوق تخصص بیماری کبد و کلیوی در تمام ایام تعطیلات به صورت شیفتی حضور داشتند.

وی، محل اقامت را یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بیماران خارج استانی در بیمارستان پیوند اعضا با آن مواجه هستند دانست و افزود: به همین دلیل مهمانسرای بیمارستان در حال تکمیل شدن است که طبق برنامه تا خردادماه آماده پذیرش همراهان بیمار خواهد بود.

فرخ‌زاده درباره بازدید از بیمارستان امیرالمومنین (سوانح سوختگی و ترمیم) واقع در شهر صدرا نیز گفت: هم‌اکنون ۳۴ بیمار در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۳۰ بیمار سوختگی و ۴ بیمار دیابتی هستند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استاندار فارس بیان کرد: بیشترین آمار مراجعه بیماران سوختگی به این بیمارستان از استان هرمزگان به ویژه شهر بندرعباس است.

جانشین استاندار فارس در ستاد خدمات سفر با ابراز خرسندی از اینکه در طول تعطیلات امسال بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراجعه‌کننده مسافر (سوختگی تصادف، چادر مسافرتی ...) نداشته است، اظهار کرد: در چهارشنبه سوری امسال نیز سوختگی حاد به این بیمارستان ارجاع داده نشده است.

وی با اشاره به نتایج بازرسی‌های انجام شده گفت: در صورتی که بیمار نیاز به مراقبت‌ها و روند درمانی داشته باشد که در بیمارستان در دسترس نباشد جهت انجام تصویر برداری پرتو مغناطیسی (MRI) و برش نگاری یارانه‌ای (CT-SCAN) به بیمارستان پیوند اعضا و مراقبت‌های دیگر به بیمارستان خلیلی منتقل می‌شود.

معاون استاندار فارس همچنین گفت: در بیمارستان نمازی شیراز به عنوان یکی از مراکز درمانی پر مراجعه شیراز در طول تعطیلات نوروز ۳۰ درصد مراجعه‌کنندگان از استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان داشته که از این میزان ۱۰ درصد آن‌ها مسافرانی بودند که دچار مشکل شده و مابقی شخصا و با هدف درمانی به بیمارستان نمازی آمده‌اند.

انتهای پیام
captcha